IN MEMORIAM

Eugène Martin, francuski vozač i konstruktor, umro 12. listopada 2006.

Eugene Martin u karijeri je nastupio na 39 međunarodnih utrka, na šest pobijedio, a 11 puta završio na postolju. Potom se posvetio izradi rasplinjača i tuniranju sportskih automobila…

Foto: The Formula 1 Wiki

Automobilske utrke u sumornoj, razrušenoj i siromašnoj Europi počele su se održavati odmah nakon završetka II. svjetskog rata. Pravih trkaćih automobila bilo je malo, pa su sportski ili čak obični automobili prerađivani za utrke.

Najpopularniji odabir bio je BMW 328, lagan i iznimno upravljiv trkaći model, koji je već prije rata redefinirao europsku scenu trkaćih automobila. Jedan od trkača koji su tako počeli karijeru bio je Eugène Martin, rođen 24. ožujka 1915. u Suresnesu, zapadnom predgrađu Pariza.

Vozeći BMW 328 i pobijedio na nekoliko utrka, prvo u nemodificiranom modelu, a kasnije i u specijalnom trkaćem vozilu na njegovoj mehaničkoj osnovi. Eugène Martin će u karijeri nastupiti na 39 međunarodnih utrka, od kojih je 11 završio na postolju, uz šest pobjeda.

U prvoj sezoni svjetskog prvenstva Formule 1, 1950., nastupio je na dvije utrke vozeći Talbot-Lago. Nedugo potom povukao se s utrka, prezauzet svojim inženjerskim i konstruktorskim radom. Bio je zaposlen u poznatoj francuskoj tvornici rasplinjača Solex, na glasu kao majstor za podešavanje trkaćih motora.

Stoga ne čudi što je u mehaničarskoj radionici koju je vodio s ocem u Parizu razvio i počeo kupcima nuditi tuning jednog od najpopularnijih francuskih automobila onog vremena, Peugeot 203. Na bazi tog modela nastao je i Martin-Spéciale, coupe predstavljen na pariškom salonu 1952.

Nažalost, kako Martin nije imao sredstava za razvoj i stavljanje u produkciju automobila, projekt je ubrzo propao. No njegov je talent privukao pažnju Jacquesa Bernarda iz ugledne tvornice Samson, te je Martin vodio razvoj modela Samson 2300 S iz 1954.

Taj će elegantan i zanimljiv sportski coupe nažalost biti posljednji automobil marke Salmson, a njegov će tvorac poživjeti sve do 12. listopada 2006.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin