NA DANAŠNJI DAN

Eugenio Castellotti, talentirani talijanski vozač, rođen 10. listopada 1930.

Eugenio Castellotti, najtalentiraniji talijanski vozač generacije, kojemu je mentor bio Alberto Ascari, osvojio je 1955. treće mjesto u svjetskom prvenstvu Formule 1, pobijedio u slavnim utrkama Mille Miglia i 12 sati Sebringa, a poginuo 14. ožujka 1957. na testiranju u Modeni…

Foto: s lijeva Luigi Villoresi, Alberto Ascari, Eugenio Castellotti i Vittorio Jano

Italija je 50-ih bila svjetska velesila u automobilizmu i nacija koja je imala iznimnu generaciju sjajnih vozača. Nažalost gotovo su svi izginuli tijekom tog desetljeća, ostavivši iza sebe rupu, gotovo bismo mogli reći prokletstvo radi kojeg više niti jedan Talijan (Mario Andretti je državljanin SAD-a) neće doći do titule prvaka u Formuli 1.

Eugenio Castellotti, rođen 10. listopada 1930. u lombardijskom gradu Lodi, poginuo je u jednoj od najbesmislenijih tragičnih nesreća, 14. ožujka 1957. tijekom testiranja u Modeni, sletjevši sa staze i udarivši u nezaštićeni zid. Enzo Ferrari pozvao ga je u posljednji trenutak na to neplanirano testiranje, po legendi samo zato da njegovi bolidi vrate rekord kruga na stazi u domicilnom gradu, kojeg mu je preoteo Jean Behra bolidom Maserati.

Eugenio Castellotti se smatra  najtalentiranijim talijanskim vozačem generacije, mentor, kojeg je naslijedio bio mu je Alberto Ascari. Počeo je voziti utrke 1950. privatnim Ferrarijem i ubrzo pokazao talent. Sprijateljio se s Ascarijem, koji ga je pozvao u tim Lancia, gdje je imao nekoliko sjajnih nastupa u utrkama izdržljivosti i Formuli 1. Nakon što je Alberto Ascari poginuo, prešao je u Ferrari i ondje postigao još više.

Na kraju svoje prve sezone u Formuli 1, 1955., Eugenio Castellotti je završio treći u poretku, a sljedeće je godine pobjedama na 12 sati Sebringa i Mille Miglia pokazao da je stasao u jednog od najboljih svjetskih vozača. Bio je i miljenik talijanskih medija, čije je trač rubrike punila njegova veza s Deliom Scalom, balerinom i glumicom u usponu, koja će postati jedno od najpopularnijih lica talijanske televizije. Nakon njegove smrti i gašenja utrke Mille Miglia završava Zlatno doba talijanskog automobilizma.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin