NA DANAŠNJI DAN

Fangio 16. siječnja 1955. herojski pobijedio na VN Argentine

Pravila Formule 1 1950-ih su bila drukčija nego danas, a jedna od glavnih razlika bila je što su za utrku bili prijavljeni bolidi, koji nisu imali striktno definirane vozače…

Nije bila rijetka pojava da vodeći vozač neke ekipe nakon kvara na bolidu preuzme automobil nekog od momčadskih kolega i podijeli bodove s njim. No već i pogled na rezultate VN Argentine, prve utrke prvenstva 1955., pokazuje da se tog dana odvijalo nešto posebno.

Od sedam bolida koji su završili utrku. čak su se u njih četiri izmijenila po tri vozača. Trintignant i Farina, vozači tima Ferrari završili su utrku i na drugom i na trećem mjestu, dijeleći drugoplasirani bolid s Gonzálezom, a trećeplasirani s Magliolijem! U četvrtoplasiranom bolidu Mercedes-Benz izmijenili su se Hermann, Kling i Moss.

Razlog tog neobičnog raspleta bila je nevjerojatna vrućina, temperatura je u Buenos Airesu premašila 40 stupnjeva, a kokpiti trkaćih bolida usijani. Jedan za drugim, vozači su odustajali od iscrpljenosti, dolazili u boksove gotovo pred kolapsom.

Neki bi se nakon određenog vremena rehidracije oporavili, pa vratili u svoj ili tuđi bolid, no bio je gotovo nadljudski napor odvesti više od 20 krugova zaredom, čak i za te vrhunske atlete! Iznimka je bio najveći od njih, Juan Manuel Fangio, pobjednika utrke.

I on se, doduše, morao zaustaviti u boksu Mercedes-Benz, tijekom utrke, kako bi se osvježio, popio vode i osposobio za nastavak utrke, ali ju je odvezao u cijelosti. Njegov sunarodnjak, Roberto Mieres, završio je peti u ne baš posve konkurentnom bolidu Maserati, s pet krugova zaostatka, ali i bez zaustavljanja!

Obojica su se time upisala u povijest u jednoj od najneobičnijih utrka Formule 1 ikada.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin