IN MEMORIAM

25. kolovoza 2019. umro Ferdinand Piëch, legendarni čelnik Volkswagena

Foto: Volkswagen

Ferdinand Piëch, rođenjem u obitelji genijalnih konstruktora i uspješnih poslovnih ljudi, djed mu je Ferdinand Porsche stariji, a ujak Ferdinand Porsche mlađi, imao je predodređenu sudbinu

Ferdinand Karl Piëch, rođen u Beču 17. travnja 1937., imao je predodređenu sudbinu. Za njegov je uspjeh zaslužan njegov djed Ferdinand Porsche, tvorac legendarnog modela Volkswagen Buba, , a i ujak Ferdinand Porsche mlađi. Iznenada je umro 25. kolovoza 2019., u bavarskom Rosenheimu.

No, nitko nije mogao predvidjeti da će na poslovnom planu nadmašiti i djeda i strica te jednog dana ponijeti laskavu titulu najuspješnijeg poslovnog čovjeka autoindustrije 20. stoljeća.

Bivši glavni direktor tvrtke Volkswagen transformirao je njemačku kompaniju od osrednjeg proizvođača automobila u jednu od globalno najuspješnijih automobilskih kompanija. Obitelji Piech i Porsche i danas upravljaju Volkswagen grupom.

Ferdinand Piëch je diplomirao 1962. na švicarskom Federalnom tehnološkom institutu u Zürichu tezom o razvoju motora Formule 1. Nekim slučajem, upravo je u tom trenutku Porsche nastupao u tom natjecanju i zabilježio jedinu pobjedu ondje. Oduševljenje utrkama bila je Piëchova pokretačka snaga tijekom 1960-ih, desetljeća koje je proveo u obiteljskoj tvrtki.

Upravo je on usmjerio i kanalizirao identitet Porschea kao proizvođača vrhunskih trkaćih automobila, neposredno rukovodeći uspješnim programom razvoja automobila za brdske utrke, a nakon toga i promjenom osnovne filozofije tvrtke.

Malolitražni motori i borba za pobjede u klasama zamijenjeni su većim ambicijama, brutalni Porsche 917 dvaput je pobijedio na 24 sata Le Mansa te potom dominirao CanAm serijom, utrvši put kojim će Porsche nastaviti do danas, usput postavši tvrtka s najvećim brojem ukupnih pobjeda u Le Mansu.

Kad je početkom 1972. odlučeno da nitko iz obitelji Porsche ne smije biti aktivan u vodstvu tvrtke, Piëch se pridružio se tvrtki Audi kao voditelj specijalnih projekata tvrtke, da bi kasnije dogurao do mjesta čelnika.

U dva desetljeća je od besperspektivnog, bezličnog konkurenta tvrtkama Opel i Ford pretvorio u tehnološkog stjegonošu čitave europske automobilske industrije i takmaca kultnih tvrtki Mercedes-Benz i BMW. Za  to je 1993. nagrađen čelnim mjestom u čitavoj korporaciji VAG, nastaloj na temeljima Volkswagena, tvrtke koju je osnovao njegov djed.

Piëch nije samo napravio Volkswagen vrlo profitabilnim i tržišnim predvodnikom, on je definirao i uspješno tržišno pozicioniranje drugih korporativnih brendova (Škoda, Audi, Seat), te pridodao grupi ekskluzivni trolist: Lamborghini, Bentley, Bugatti.

Nakon što se zbog starosti morao povući s izvršnog mjesta, zadržao je važno mjesto u nadzornom odboru i fini dioničarski udio u vlasničkoj strukturi grupe čvrstom rukom vlada čitavim koncernom Volkswagen.

Privatno je vozio, dakako, automobil na koji je najponosniji i kojeg je pod svaku cijenu doveo na cestu, Bugatti Veyron, do iznenadne smrti 25. kolovoza 2019.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo