NA DANAŠNJI DAN

Fiat 1400, prvi Fiat sa samonosećom karoserijom, predstavljen 16. ožujka 1950.

Foto: Stellantis

Fiat 1400, jedna od najpopularnijih limuzina srednje klase početkom 50-ih, prvi Fiat sa samonosećom karoserijom i dizelskim motorom, u Njemačkoj se prodavao kao NSU-Fiat 1400, a imao je uspješne licencne verzije Steyr 2000, Zastava 1400 BJ i Seat 1400

Fiat 1400 bio je glavni hit salonu u Ženevi 1950. Klasičan 3-volumenski sedan dugačak 424 cm, širok 166 cm i visok 153 cm bio je prvi Fiat sa samonosećom karoserijom i prvi s dizelskim motorom (Fiat 1400 D, premda je motor imao 1901 ccm). Dizajnirao ga je Dante Giacosa.

Zanimljivo, prvi jugoslavenski automobil, Zastava 1400 BJ, počeo se proizvoditi 1954. u Kragujevcu po licenci modela Fiat 1400. Austrijski Steyr-Daimler-Puch AG ga je od 1953. u Grazu proizvodio kao Steyr 2000, s motorom Steyr 2.0, a Seat u Barceloni, od 1955., kao Seat 1400.

Fiat 1400 je imao klasičnu koncepciju, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga. Solidnu izvedbu pokazivala je masa od 1156 kg. Redni 4-cilindraš  obujma 1394 ccm, s tri ležaja radilice i OHV razvodom bio je jedan od prvih s kratkohodnom, “superkvadratnom” koncepcijom (82 x 66 mm). Uz kompresijski omjer 6,7:1 razvijao je 45 KS pri 4400/min, što je omogućavalo najveću brzinu veću od 120 km/h (“oltre 120 km/h”) i ubrzanje do stotke za 35 sekundi. Trošio je 10 do 12 l/100 km.

Početkom 1952. uveden je model Fiat 1900 A s 1901 ccm i 70 KS, koji je dobio tada rijedak 5-stupanjski mjenjač sa šaltanjem ručicom uz volan. Dizelska verzija Fiat 1400 D s 1901 cm i 40 KS, koja je mogla potegnuti 105 km/h, uz potrošnju od 8 do 9 litara, predstavljena je 1954. Fiat 1400 se proizvodio od 1950. do 1958., u 198.000 primjeraka. U Njemačkoj se prodavao kao NSU-Fiat 1400 (proizvodio u Italiji po NSU-ovoj specifikaciji opreme).

Fiat 1400 je imao uspješne licencne verzije: Steyr 2000 (1953. do 1959.), s motorom Steyr 2.0, Zastava 1400 BJ (1954. do 1961.) i Seat 1400 (1955. – 1963.) Fiat 1400 Cabriolet predstavljen je 1952. na salonu u Torinu. Dizajnirao ga je Giovanni Michelotti, a karoseriju proizveo Carrozzeria Vignale. Filmsku je promociju doživio u 1955. u američkom filmu The Racers. Vozio ga je Kirk Douglas.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo