Ford 1. listopada 1928. prvi počeo serijski ugrađivati sigurnosna stakla

Ford Model A, nasljednik slavnog Ford Model T, u drugoj se tržišnoj godini serijski počeo opremati laminiranim troslojnim ‘Triplex’ staklima, koje smanjuju rizike ozljeda u nesreći…

Rani su vjetrobrani bili su izrađeni od običnog prozorskog stakla, što je u nesrećama bio izvor dodatnih teških, pa i smrtonosnih nesreća. Već početkom 20. stoljeća obična su stakla zamijenjena kaljenima i učvršćena gumenom ili neoprenskom brtvom.

Takva su se stakla pri sudaru raspadala u komadiće, što je sprječavalo teže ozljede staklom, ali staklo nije moglo zadržati vozača i putnike pod naletom inercijske sile. Stoga su već 1911. u Francuskoj, a 1912. u Velikoj Britaniji uvedena laminirana stakla ‘Triplex’, s tri sloja stakla i dvije uretanske folije kojom su slijepljene (spojene).

Folija je trebala biti otporna na UV-zračenja i imati dobra optička svojstva. No, takva su stakla bila vrlo skupa, pa su ih koristili samo premium proizvođači. Takla stakla imaju višestruko veću čvrstoću i žilavost od klasičnih, pa su omogućila i povećanje čvrstoće strukture karoserije.

Ford je visokoserijskom proizvodnjom smanjio pojedinačni cijenu ‘Triplex’ stakala, koja je od 1919. nudio uz doplatu. Ford Model A je 1. studenoga 1928. dobio serijska sigurnosna ‘Triplex’ stakla, koja je Ford počeo ugrađivati i u cijeli proizvodni program.


Komentari

loading...