Ford Ka, neočekivano uspješan mali automobil, predstavljen 11. rujna 1996.

Ford Ka, višestruko značajna, umanjena verzija modela Ford Fiesta, promovirao je New edge dizajn, po konceptu Ghia Saetta…

Temeljila se na platformi modela Ford Fiesta Mark IV, s dizajnom ‘posuđenim’ od konceptnog Ghia Saetta, roadstera koji je dizajnirao Filippo Sapino. Ford Ka je evoluirao od konceptnih vozila do proizvodnje uz manje estetske i mehaničke promjene.

Veliki jednodijelni oblikovani odbojnici i lukovi kotača učinili su vozilo trajnijim i lakšim za popravak. Proizvodio se na proizvodnoj liniji modela Ford Fiesta u Valenciji, minimalizirajući troškove ulaganja u novi model. Glavni inženjer programa bio je Kevin O’Neill.

Dizajner automobila bio je Chris Svensson iz Sunderlanda, koji je dizajnirao automobil sličnog oblika dok je 1992. bio na Royal College of Art.

Osim korozije, glavni je nedostatak bio izdržljivi, ali ne baš štedljivi benzinac 1.3 OHV Endura-E, izveden iz serije Kent uvedene 1960. u model Ford Anglia. Premda ne previše moderan, pružao je dovoljno okretnog momenta da omogući korektne performanse.

Sa 60 KS i 5-stupanjskim mjenjačem Ford Ka je do stotke ubrzavao za 15,4 sekunde i mogao potegnuti 155 km/h. Trošio je 6 do 7 litara, ne uzorno, ali prihvatljivo. Već 2002. Endura-E zamijenjen je učinkovitijim OHV motorom serije Duratec.

Tu je bila i kabrio inačica Ford StreetKa koja je u razdoblju od 2002. do 2005. proizvedena u 37.076 primjeraka, a predstavljena je na salonu u Parizu uz pomoć pjevačice Kylie Minogue. Dizajn je potpisao talijanski studio Pininfarina, a nudio se uz meki ili tvrdi krov.

Ford SportKa je bila inačica koja je nudila sportski body kit, širi trag kotača s ukrućenim ovjesom i redizajniranim 16-colnim aluminijskim naplatcima. Oba su modela dobila novi atmosferski benzinski Duratec motor 1.6 s 95 KS.

Prva generacija modela Ka proizvodila se do 2008., kada je stigla druga generacija, ‘blizanac’ modela Fiat 500. Pogledajte njemačku TV reklamu iz 1996. za Ford Ka…

Ford Fiesta (1976. – 1983.): treći junak niže klase, odgovor na Fiat 127 i Volkswagen Polo


Komentari

loading...