François Cevert, talentirani francuski vozač, 3. listopada 1971. jedini put pobijedio u Formuli 1

Na slavnoj američkoj stazi Watkins Glen, bila je to prva pobjeda nekog francuskog vozača nakon 13 godina i naznaka dolaska sjajne generacije francuskih vozača 1970-ih i 1980-ih. Nažalost, 1973. na istoj je stazi François Cevert poginuo…

Odnos učitelja i učenika viđen je u mnogo navrata tijekom povijesti automobilskih utrka, no malo kada je kulminirao tako tragičnim krajem kao u slučaju Jackie Stewart – François Cevert.

Rođen je 25. veljače 1944. u Parizu. Otac mu je bio Židov Goldenberg, pa su mu dali majčino prezime Cevert, kako bi se u Višijskoj Francuskoj od nacista sakrilo njegovo židovsko podrijetlo.

Utrka u Watkins Glenu 1973. trebala je biti posljednja  u Stewartovoj karijeri i povod za veliko slavlje. Bio mu je to i stoti nastup u utrkama Svjetskog prvenstva, treću titulu je već osigurao, a za nasljednika se nije trebao plašiti: momčadski kolega.

Cevert bio je iznimno brz i ne jednom je te sezone stizao na cilj kao drugi. U koliko je slučajeva mladi Francuz zapravo bio i brži od dvojice vozača tima Tyrrell, nikada nećemo saznati, no nema nikakve sumnje da je izrastao u jednog od najbržih pilota na gridu.

A tada je, u posljednjem kvalifikacijskom treningu u Watkins Glenu, u borbi za pole position, gdje mu je suparnik bio Ronnie Peterson, u zavoju Esses Cevert prejako zajahao rubnik i izgubio kontrolu nad bolidom, koji je odsklizao na drugu stranu staze i snažno udario u zaštitnu ogradu.

Francuz je poginuo na mjestu, a Tyrrell se povukao iz utrke. Stewart zbog toga nikada neće odvesti stotu Grand Prix utrku, zaustavio se na 99.

Prečesto se u ovom kalendaru prisjećamo takvih tužnih događaja, pa ćemo zato premotati film dvije godine i tri dana unatrag i na istom mjestu, u Watkins Glenu, toj sjajnoj njujorškoj trkaćoj stazi, podsjetiti se najvećeg trenutka Cevertove karijere.

Bila je to još jedna godina Stewartove dominacije, a njegov se momčadski kolega borio za treće mjesto u prvenstvu. Stewart je poveo utrku, no vrlo je rano upao u probleme s gumama, koje su se u vrućim uvjetima previše zagrijale. Uočivši kako njegov momčadski kolega Cevert, koji se s četvrtog startnog mjesta probio na drugo u utrci, ima gume u mnogo boljem stanju,

Škot je gentlemanski mahnuo i pokazao Francuzu da prođe. kada je kasnije i Cevert upao u probleme s gumama, Jacky Ickx u Ferrariju počeo ga je sustizati, no u 49. krugu odustao je zbog mehaničkog kvara, a na u tom trenutku po stazi razlivenom ulju i trećeplasirani je Denny Hulme odsklizao sa staze, pa je Cevertu otvoren put do prve i jedine pobjede u karijeri.

Bila je to prva pobjeda nekog francuskog vozača nakon čak 13 godina i velika naznaka dolaska sjajne generacije francuskih vozača 1970-ih i 1980-ih. Nažalost poginuo je 6. listopada 1973. na istoj stazi…


Komentari

loading...