Fritz von Opel autom na raketni pogon 23. svibnja 1928. postigao 238 km/h

Bolidom Opel RAK2, na modificiranoj šasiji modela Opel 80, s 24 rakete i 120 kg eksploziva, na berlinskoj stazi AVUS, prije 92 godine dosegnuo rekordnu brzinu…

Istraživanja raketne tehnologije u međuratnoj Njemačkoj odvijala su se ubrzanim tempom, što će svijet nažalost ubrzo osjetiti na vrlo brutalan način. No s vedrije strane valja se prisjetiti onih koje je potkraj 1920-ih provodila tvrtka Opel.

Fritz von Opel, unuk Adama, po završetku studija u obiteljskoj je tvrtki preuzeo dvojaku ulogu, direktora testiranja, ali i, kako bismo to danas nazvali, direktora za PR i marketing.Bez ozbiljnih ambicija za unaprjeđenje proizvodnog programa, Fritz von Opel je odlučio, iz čistih reklamnih razloga, napraviti seriju vozila na raketni pogon, kojima će napasti brzinske rekorde.

Serija vozila, nazivanih Opel RAK, uključivala je automobile, motocikle, vlakove… a Fritz Opel  je nastojao sam biti za upravljačem, što se mnogima u tradicionalno konzervativnom Opelu nije osobito svidjelo.

Najsvjetlija točka čitave serije eksperimenata dogodila se 23. svibnja 1928., kad je bolidom Opel RAK2 na berlinskoj stazi AVUS dosegao brzinu od 238 km/h. Modificirana šasija modela Opel 80 nosila je 24 rakete i 120 kg eksploziva.

Bila je to rekordna brzina za automobil na raketni pogon, ali daleko od tada apsolutnog brzinskog rekorda za automobile, odnosno na zemlji. Tada važeći brzinski rekord na zemlji bio je 334 km/h.

Postavio ga je 22. travnja 1928. Amerikanac Ray Keech, na pješčanoj plaži Daytona Beach na Floridi (SAD), bolidom Triplex Special, s tri zrakoplovna motora Liberty L-12, V12, obujma 27 l i snage 400 KS svaki (ukupno 1200 KS).

Već je sljedeće godine Fritz von Opel prekinuo sve veze s obiteljskom tvrtkom i odselio iz Njemačke. Njegov sin Ricky von Opel 1970-ih je nastupao u Formuli 1.

 


Komentari

loading...