ENCIKLOPEDIJA

FSO (Fabryka Samochodow Osobowych): poljska Tvornica putničkih automobila (1951. – 2011.)

Foto: Bella Plast

… koju je 6. studenoga 1951. u Varšavi osnovala poljska vlada, kako bi motorizirala Poljsku

Prvi model tvrtke FSO, Warszawa, napravljen je po licenci ruskog modela GAZ-M20 Pobeda te je dugo bio najpopularniji auto poljskih taksista. Napravili su 1953. i mali model Syrena, s dvotaktnim motorom iz modela Wartburg. FSO je kod nas najpoznatiji po tri automobila.

Polski Fiat 125p (1967. do 1991.) proizvodio se pod markom Polski Fiat. Bio je to stari Tristač (Zastava 1300), zamaskiran u stilu novijeg modela Fiat 125. Prve i najbolje serije 125pz – ‘Pezejac’ radile su se u kooperaciji s kragujevačkom tvrtkom Crvena Zastava.  Motori 1300 IMR iz Rakovice, sa 60 KS, bili su znatno izdržljivijih od kasnijih poljskih 1500 sa 70 KS, iz modela Polski Fiat 125p, koji se proizvodio do 1991.

Polski Fiat 126p (1973. – 2000), poznatija kao Peglica, licencna je verzija modela Fiat 126, nasljednika kultnog talijanskog modela Fiat Nuova 500. Taj je model praktički motorizirao Poljsku  u tmurno doba komunizma,

FSO Polonez, (1978. – 2002,) imao je suvremenu kombi-limuzinsku karoseriju s petorim vratima, ali zastarjelu mehaniku iz modela 125p.

FSO 1994. prelazi u vlasništvo korejske tvrtke Daewoo te počinje montirati modele Nexia i Espero, a potom Lanos i Matiz. Nakon bankrota korejske tvrtke 2000. počinju surađivati s ukrajinskom tvrtkom ZAZ, a potom s GM-om te od 2007. proizvode Chevrolet Aveo i Spark, sve do zatvaranja 2011.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo