POVIJEST TVRTKE IZ RÜSSELSHEIMA

General Motors 17. ožujka 1929. kupio 80 posto vlasništva njemačke tvrtke Adam Opel AG

Opel, koji je počeo proizvoditi automobile 1899., najstariji je njemački proizvođač automobila nakon tvrtke Daimler-Benz

Zanimljivo je da se nakon prvog, originalnog modela, kojeg je konstruirao Friedrich Lutzmann Opel okrenuo licencnoj proizvodnji francuskih automobila Darracq (istim je putem počela, recimo, i priča o povijesti tvrtke Alfa Romeo), da bi uspjeh kultnih modela Doktorwagen i Puppchen već do izbijanja I. svjetskog rata doveo Opel na položaj najvećeg njemačkog proizvođača automobila.

Opel se potom brzo oporavio te su 1920-e obilježene uspjehom modela Laubfrosch, ali i približavanjem američkom koncernu General Motors, koji je na današnji datum 1929. postao većinski, a dvije godine kasnije i stopostotni vlasnik tvrtke Opel, otada samo imenom vezanog za obitelj koja ga je osnovala.

Proizvodnja raste na više od 100.000 godišnje, a modeli dobivaju imena pod kojima ćemo ih potom, kroz razne generacije, poznavati desetljećima: Olympia, Kadett, Kapitän i kamiončić Blitz. Rat, dakako, zaustavlja stvari, tvornice su većinom razrušene, a Rusi odnose čitavu proizvodnu liniju prvog modela Opel Kadett u SSSR kao ratnu reparaciju i ondje ga proizvode pod imenom Moskvič.

Čak je i General Motors inicijalno oklijevao oko povratka u tvrtku nakon završetka II. svjetskog rata, no na kraju su odlučili nastaviti investirati u ono što mnogi danas smatraju Zlatnim dobom tvrtke Opel. Čvrsto se pozicionirao iznad tvrtke Volkswagen, a ispod Mercedes-Benz i nudeći kupcima konzervativne, ali vizualno atraktivne i iznimno trajne klasične modele Opel Kadett, Opel Ascona, Opel Rekord, ili sportske Opel Manta i Opel GT.

Europa je i dalje bila oduševljena Amerikom i luda za automobilima koji se doimaju kao umanjeni prekooceanski modeli. Nažalost, upravo ta naslonjenost na SAD pokazala se problemom: došle su 1980-e, Opel nije baš među prvima shvatio da je budućnost u širenju game u nove segmente i prednjem pogonu.

Ipak, pobjeđuju u internoj borbi za prestiž među europskim podružnicama GM-a protiv engleske tvrtke Vauxhall, čiji modeli su od 1970-ih samo automobili Opel s drugim znakom. Reputacija je dobrim dijelom izgubljena, a tvrtka je 2000-ih došla u probleme, bilo je čak najava gašenja slavnog brenda, a spas je neočekivano našao 2017. u okrilju francuskog PSA, te je Opel danas dio megakoncerna Stellantis.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin