General Motors 17. ožujka 1929. kupio 80 posto vlasništva njemačke tvrtke Adam Opel AG

Opel, koji je počeo proizvoditi automobile 1899., najstariji je njemački proizvođač automobila nakon tvrtke Daimler-Benz

Zanimljivo je da se nakon prvog, originalnog modela, kojeg je konstruirao Friedrich Lutzmann Opel okrenuo licencnoj proizvodnji francuskih automobila Darracq (istim je putem počela, recimo, i priča o povijesti tvrtke Alfa Romeo), da bi uspjeh kultnih modela Doktorwagen i Puppchen već do izbijanja I. svjetskog rata doveo Opel na položaj najvećeg njemačkog proizvođača automobila.

Opel se potom brzo oporavio te su 1920-e obilježene uspjehom modela Laubfrosch, ali i približavanjem američkom koncernu General Motors, koji je na današnji datum 1929. postao većinski, a dvije godine kasnije i stopostotni vlasnik tvrtke Opel, otada samo imenom vezanog za obitelj koja ga je osnovala.

Proizvodnja raste na više od 100.000 godišnje, a modeli dobivaju imena pod kojima ćemo ih potom, kroz razne generacije, poznavati desetljećima: Olympia, Kadett, Kapitän i kamiončić Blitz. Rat, dakako, zaustavlja stvari, tvornice su većinom razrušene, a Rusi odnose čitavu proizvodnu liniju prvog modela Opel Kadett u SSSR kao ratnu reparaciju i ondje ga proizvode pod imenom Moskvič.

Čak je i General Motors inicijalno oklijevao oko povratka u tvrtku nakon završetka II. svjetskog rata, no na kraju su odlučili nastaviti investirati u ono što mnogi danas smatraju Zlatnim dobom tvrtke Opel. Čvrsto se pozicionirao iznad tvrtke Volkswagen, a ispod Mercedes-Benz i nudeći kupcima konzervativne, ali vizualno atraktivne i iznimno trajne klasične modele Opel Kadett, Opel Ascona, Opel Rekord, ili sportske Opel Manta i Opel GT.

Europa je i dalje bila oduševljena Amerikom i luda za automobilima koji se doimaju kao umanjeni prekooceanski modeli. Nažalost, upravo ta naslonjenost na SAD pokazala se problemom: došle su 1980-e, Opel nije baš među prvima shvatio da je budućnost u širenju game u nove segmente i prednjem pogonu.

Ipak, pobjeđuju u internoj borbi za prestiž među europskim podružnicama GM-a protiv engleske tvrtke Vauxhall, čiji modeli su od 1970-ih samo automobili Opel s drugim znakom. Reputacija je dobrim dijelom izgubljena, a tvrtka je 2000-ih došla u probleme, bilo je čak najava gašenja slavnog brenda, a spas je neočekivano našao 2017. u okrilju francuskog PSA, te je Opel danas dio megakoncerna Stellantis.

Komentari