KAKAV JE TO USPJEH BIO

General Motors 21. travnja 1967. proslavio 100-milijunti automobil proizveden u SAD-u

American Torque

General Motors je 1930. pretekao Ford i postao najveća automobilska tvrtka na svijetu, što će ostati do 2008., kad je Toyota preuzela primat

Ponekad je teško i zamisliti koliko zapravo automobila proizvode najveći svjetski industrijski giganti, a General Motors je sedam desetljeća bez premca bio najveći proizvođač automobila na svijetu. Do te mjere da je 21. travnja 1967. proizveo stomilijunti primjerak, Chevrolet Caprice. I to računajući samo američke tvornice, bez podružnica na drugim kontinentima: Opel, Holden i Vauxhall!

Začetke koncerna General Motors nalazimo još u 1904. kad je uspješni proizvođač kočija William Durant odlučio investirati u tvornicu automobila Buick. Durant je ubrzo u potpunosti preuzeo kontrolu nad Buickom, pokupovao još nekoliko manjih proizvođača automobila i 1908. osnovao korporaciju General Motors. U to je doba doba Ford dominirao američkom autoindustrijom,

General Motors osmislio je sjajan način pariranja: na nepregledne kolone posve identičnih Ford Model T, čak i obojenih u istu crnu boju radi rezanja troškova, odgovorili su programom potpune personalizacije, desetinama tipova modela u stilu ‘ponešto za svakoga’ te bezbrojnim opcijama. Tako je General Motors već početkom 1930-ih pretekao Ford i postao najveća automobilska tvrtka na svijetu, što će ostati sve do 2008., kada je Toyota preuzela primat.

Vrhunac GM-ovog uspjeha nesumnjivo je bio početkom 1960-ih držali su nevjerojatnih 51 posto američkog tržišta i proizveli 75-milijunti automobil. Okrugla proslava 100-milijuntog modela uslijedila je već pet godina kasnije, kad je 100-milijuntim primjerkom proglašen Chevrolet Caprice Custom Coupe, premda neki izvori tvrde da se to zapravo dogodilo još u ožujku 1966.

 

 

Autor

Preporučeni sadržaj