IN MEMORIAM

Giulio Alfieri, konstruktor iz Zlatnog razdoblja tvrtke Maserati, pionir kompozitnih materijala, umro 20. ožujka 2002.

Giulio Alfieri, rođen 10. srpnja 1924. u Parmi, nakon diplomiranja na Politecnico di Milano radio je u brodograđevnoj industriji u Genovi na konstrukciji parnih turbina

Zapošljava se 1949. u tvrtki Innocenti, u kojoj se proslavio skuterom Lambretta i sportskim motociklom Lambretta 125 Record. Prijelomni trenutak bio je 1953., kad ga Adolfo Orsi dovodi u Maserati. Uključio se u trkaći program te sudjelovao u konstrukciji sportskih motora V6 i V8.

Giulio Alfieri se proslavio modelima Maserati 3500 GT (1957.), kojim je modenska tvrtka počela serijsku proizvodnju sportskih automobila te trkaćim Maserati Birdcage (1951.) s nosećom rešetkastom konstrukcijom. Ostao je na čelu tehničkog odjela kroz Zlatno razdoblje tvrtke Maserati, a 1975. odlazi u Lamborghini.

Zadužen je za razvoj motora V8 i V12, a 1982. postaje glavni direktor tvrtki Nuova Automobili Lamborghini. Njegovim vizionarstvom u tvrtku dolazi inženjer Rosario Vizzini, iz zrakoplovne tvrtke Alenia, koja je za Boeing 767 razvijala dijelove od polimera ojačanog ugljičnim vlaknima CFRP (carbon fibre reinforced polymer), odnosno ugljičnog kompozita.

Taj je pionirski rad potakao revoluciju u konstrukciji sportskih automobila, bitnim povećanjem čvrstoće strukture karoserije i smanjenjem mase. Tako je top-modelu Lamborghini masa smanjena za 500 kg te je na stazi Nardo premašio 330 km/h. Ta je tehnologija uskoro bitno unaprijedila Formulu 1.

Paralelno, gotovo iz hobija, radio je moto konstrukcije te 1977. stvara slavni motocikl Laverda 1000 V6. Zaslužan je za otvaranje tvrtke Honda Italia. Giulio Alfieri, konstruktor iz Zlatnog razdoblja tvrtke Maserati, pionir kompozitnih materijala, umro je 20. ožujka 2002. u Modeni.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo