PRVI OD PRVIH

Gottlieb Daimler konstruirao je prvi kamion na svijetu 1896. godine

Prvi kamion konstruiran je 1896. na temelju preuređenog vagona s konjskom zapregom

Jedan od najvećih izumitelja ikada, Gottlieb Daimler, svojevremeno je pronašao novo područje primjene za svoj motor.

Pragmatizam je stajao iza dizajna prvog kamiona na svijetu, koji je izgledao poput kolica s motorom. Motor, nazvan “Phoenix”, bio je dvocilindrični motor snage 4 KS smješten straga, zapremnine 1,06 litara, a prvotno je pokretao automobil. Daimler ga je pomoću remena povezao sa stražnjom osovinom. Postojale su dvije spiralne opruge za zaštitu motora, koji je bio osjetljiv na vibracije. Vozilo se, na kraju krajeva, kotrljalo na tvrdo željeznim kotačima. Daimler je upravljao lisnatom oprugom prednjom osovinom pomoću lanca. Vozač je sjedio sprijeda, baš kao što se sjedilo na kočijama.

Motor je bio na stražnjem dijelu vozila. Potrošnja goriva iznosila je približno šest litara benzina na 100 kilometara.

Prvi kupac kamiona bio je iz Engleske. Tamo su vozila na parni pogon već odavno prešla s tračnica na cestu i izumrla su tek 1950-ih. Dobra je stvar što je Zakon o crvenoj zastavi ukinut 1896. Ipak, tek se 1901. kamion pokazao superiornim u odnosu na suvremeni vagon na parni pogon u usporednom testu provedenom u Liverpoolu.

I u Parizu je kamion Daimler bio rado viđen gost. Gottlieb Daimler odradio je dugo putovanje do živopisnog Pariza, kako bi objavio svoj novi proizvod na svjetskoj izložbi. Tamo je u parku Tuileries održan automobilski program, nakon natjecanja koje je organiziralo Francusko automobilsko udruženje na temu “motorna vozila za gradska putovanja”; na izložbi je Gottlieb Daimler predstavio svog novog pet tona teškog kamiona.

“Ogromne gomile ljudi, mnoštvo vozila svih vrsta i naš kamion vrlo su popularni”, zadovoljno je primijetila Daimlerova supruga Lina u lipnju 1898. godine.

Druga generacija kamiona Daimler proizvodila se od 1899. do 1903., a sastojala se od novih osnovnih tipova nosivosti između 1,25 i 5,0 tona, za što su bili dovoljni dvocilindrični i četverocilindrični motori od 4 do 12 KS.

Pojedinosti, gotovo kompletna paleta DMG-a 1905. godine obuhvaćala je: laka dostavna vozila s tri razreda nosivosti od 500 kg 1000 kg do 1500 kg korisnog tereta, pokretana dvocilindričnim motorima s osam do šesnaest KS. Četverocilindrični motori sa 16 do 35 KS pokretali su klasu teških tereta s nosivošću od dvije do pet tona.

Foto: Daimler

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo