Gottlieb Daimler se 8. studenoga 1895. vratio u tvrtku Daimler Motoren Gesellschaft

Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach su poželjeli svoje revolucionarne izume pretvoriti u poslovni projekt, pa su u njega su uključili vanjske financijere. Bili su to industrijalci Wilhelm Lorenz i Max Duttenhofer te bankar Kilian von Stainer…

Ubrzo nakon osnutka Daimler Motoren Gesellschaft počele su trzavice između starosjedilaca i pridošlica, koji su gledali samo na profit, bez ikakve vizije. Do 1893. i Maybach i Daimler bili su prisiljeni napustiti tvrtku i prepustiti prava na vlastite patente, no nastavili su s konstruktorskim radom i 1894. predstavili suvremen motor Phoenix , kojeg je ipak u proizvodnju imao staviti upravo DMG.

Spas je, neočekivano, pristigao iz Engleske. Industrijalac Frederic Simms ponudio je 350.000 maraka, svotu koja je lakoćom mogla spasiti prezaduženi DMG, u zamjenu za prava na korištenje motora Phoenix na britanskom tržištu, no uz uvjet povratka Daimlera i Maybacha u vlastitu tvrtku.

To je prihvaćeno i Daimler je ne samo postao savjetnik, nego mu je i vraćen vlasnički udio od 200.000 maraka te isplaćen bonus u visini pola tog iznosa. Maybach je postao glavni inženjer uz 30.000 maraka udjela, dok je Simms dobio i pravo na korištenje imena Daimler u Velikoj Britanij.

To je dovelo do osnivanja britanskog Daimlera 1896., prvog proizvođača automobila na Otoku, koji je donedavno bio aktivan, zadnjih desetljeća u vlasništvu tvrtke Jaguar.

Od 2007. na tržištu nema britanskih Daimlera, no šuška se da bi vlasnik prava, indijska korporacija Tata, mogla oživjeti ime kao zasebnu marku, luksuzniju od Jaguara.


Komentari

loading...