Gottlieb Daimler se 8. studenoga 1895. vratio u tvrtku Daimler Motoren Gesellschaft

Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach su poželjeli svoje revolucionarne izume pretvoriti u poslovni projekt, pa su u njega su uključili vanjske financijere. Bili su to industrijalci Wilhelm Lorenz i Max Duttenhofer te bankar Kilian von Stainer…

Ubrzo nakon osnutka Daimler Motoren Gesellschaft počele su trzavice između starosjedilaca i pridošlica, koji su gledali samo na profit, bez ikakve vizije. Do 1893. i Maybach i Daimler bili su prisiljeni napustiti tvrtku i prepustiti prava na vlastite patente, no nastavili su s konstruktorskim radom i 1894. predstavili suvremen motor Phoenix , kojeg je ipak u proizvodnju imao staviti upravo DMG.

Spas je, neočekivano, pristigao iz Engleske. Industrijalac Frederic Simms ponudio je 350.000 maraka, svotu koja je lakoćom mogla spasiti prezaduženi DMG, u zamjenu za prava na korištenje motora Phoenix na britanskom tržištu, no uz uvjet povratka Daimlera i Maybacha u vlastitu tvrtku.

To je prihvaćeno i Daimler je ne samo postao savjetnik, nego mu je i vraćen vlasnički udio od 200.000 maraka te isplaćen bonus u visini pola tog iznosa. Maybach je postao glavni inženjer uz 30.000 maraka udjela, dok je Simms dobio i pravo na korištenje imena Daimler u Velikoj Britanij.

To je dovelo do osnivanja britanskog Daimlera 1896., prvog proizvođača automobila na Otoku, koji je donedavno bio aktivan, zadnjih desetljeća u vlasništvu tvrtke Jaguar.

Od 2007. na tržištu nema britanskih Daimlera, no šuška se da bi vlasnik prava, indijska korporacija Tata, mogla oživjeti ime kao zasebnu marku, luksuzniju od Jaguara.

Komentari