Grof Carlo Felice Trossi, automobilistički entuzijast, vozač i konstruktor, umro 9. svibnja 1949.

Agence de presse Meurisse

Grof Carlo Felice Trossi, rođen 27. travnja 1908. u gradu Biella na sjeverozapadu Italije, veliki ljubitelj brzine i novih tehnologija u kratkom je životu stigao ostaviti dubok trag u povijesti utrka…

Carlo Felice Trossi zarana se zainteresirao za nove načine brzog prijevoza i utrkivanja, automobilima i zrakoplovima motornim čamcima. Njegov crni Mercedes-Benz SSK s unikatnom karoserijom jedan je od najpoznatijih i najatraktivnijih sportskih automobila 30-ih. Već u dobi od 24 godine postaje predsjednik tima Scuderia Ferrari, a godinu potom počinje se utrkivati.

Tijekom 30-ih pobjeđuje na nekoliko manjih utrka, a najveći uspjesi stižu po završetku II. svjetskog rata, kad 1947. osvaja VN Italije i 1948. VN Švicarske, nesretnu utrku u kojoj su poginuli Achille Varzi i Christian Kautz.

Grof Carlo Felice Trossi umire godinu potom, nakon duge borbe s tumorom na mozgu. Najzanimljiviji doprinos grofa Trossija svijetu utrka bio je jedan od najnevjerojatnijih trkaćih automobila ikada konstruiranih. Trossi-Monaco izgledao je kao avion odrezanih krila, greškom spušten na zemlju.

Pokretao se radijalnim 16-cilindarskim motorom 4.0. Neobičan pogonski stroj razvijao je 250 KS, premalo za ozbiljnije rezultate na utrkama za Velike nagrade, ali do njih neće ni stići. Sklonost uništavanju ventila i loš raspored težine nakon nekoliko testiranja na stazi Monza doveli su do odustajanja od nastupa na VN Italije 1935.

Premda se Trossi-Monaco nikada nije utrkivao ostat će upamćen kao jedan od najavangardnijih i najposebnijih pokušaja u povijesti utrka. Grof Carlo Felice Trossi, automobilistički entuzijast, vozač i konstruktor, umro je 9. svibnja 1949.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin