IN MEMORIAM

Guy Moll, pobjednik VN Monaca 1934., poginuo 15. kolovoza 1934.

Foto: Agence de presse Meurisse

Guy Moll je poginuo na utrci Coppa Acerbo u Pescari, nakon što je bolidom Alfa Romeo P3, hvatajući MercedesBenz W25, kojim je jurio Luigi Fagioli, izletio s vlažne staze u jarak i zabio se u most…

Foto: Agence de presse Meurisse

Guy Moll, rođen 28. svibnja 1910. u Alžiru, od oca Francuza i majke Španjolke, koji su emigrirali u Alžir, tada francusku koloniju. Utrkivati se počeo 1930., vozeći Lorraine-Dietrich u lokalnim utrkama u Alžiru. 1932. Zapazio ga je, 1932. Marcel Lehoux, vlasnik velike trgovačke tvrtke u Alžiru i  uspješan vozač Grand Prixa.

Lehoux je bio uvjeren u Mollov talent i ponudio mu svoj Bugatti za Veliku nagradu Orana i Casablanca. Moll je od početka u Oranu preuzeo vodstvo te završio drugi. Potaknut tim uspjehom, Lehoux je doveo Molla u Francusku radi prvog testa kontinentalnih utrka za Veliku nagradu Marseillea u Miramasu.

Moll je, vozeći Alfa Romeo završio senzacionalno treći. Prvi  je bio Raymond Sommer, a drugi i Tazio Nuvolari. Moll je 1933., vozeći Bugattijem, osvojio drugo mjesto, nakon Lehouxa, u Pauu u snježnoj oluji na stazi koju nikad nije vozio. Moll je tada obiteljskim novcem kupio Alfa Romeo 8C 2300. Premda je bio manje moćan od bolida Alfa Romeo P3  iz tima Scuderia Ferrari, Moll je bio treći u Nimesu (iza Étancelina i Nuvolarija), Miramasu, Commingesu i Nici, te postigao skoro pobjedu na Velikoj nagradi Marne u Reimsu.

Sve to omogućilo mu je da ga Enzo Ferrari 1934. pozove u svoj tim Scuderia Ferrari.  Premda  se morao suočiti s moćnijim bolidima Auto Union i Mercedes-Benz, Moll je postigao svoju prvu pobjedu na nagradi Monaka 1934. godine. Pobijedio je nakon što je vodeći, Louis Chiron, također iz tima Scuderia Ferrari, izletio dva kruga prije kraja.

Mjesec dana kasnije završio je na drugom mjestu u Tripoliju. Prvi je bio Achille Varzi, kojeg su poslije utrke optuživali da je Molla pokušao natjerati da se skloni s ceste. Moll je također osvojio utrku na njemačkoj stazi Avus, nakon što je vodeći Hans Stuck u Auto Unionu, morao odustati zbog kvara spojke. Moll je potom osvojio treće mjesto na Velikoj nagradi Francuske u Montlhéryju te je bio drugi na Targa Florio i Coppa Ciano. Oba je puta pobijedio timski kolega Varzi

Na vlažnom i vjetrovitom stazi Pescara za Coppa Acerbo u kolovozu, bio je na drugom mjestu i hvatao vodećeg Luigija Fagiolija za vodstvo, Moll je izgubio kontrolu pri najvećoj brzini na uskoj stazi dok je prolazio pored bolida Mercedes-Benz Ernsta Hennea.

Mollov Alfa Romeo P3 je uletio u jarak i zabio se u most, a nedugo nakon toga podlegao je ozljedama. Premda je imao tako kratku karijeru, Enzo Ferrari je Molla svrstao među najbolje vozače koje je ikad vidio, te je vjerovao da je mogao postati jedan od najboljih ikada. Moll je pokopan na groblju Maison Carrée Alger u rodnom Alžiru.

Autor