Hans Heyer, slavni njemački vozač 60-ih i 70-ih, rođen 16. ožujka 1943.

RX-Guru, Lothar Spurzem
RX-Guru, Lothar Spurzem

Hans Heyer, rođen 16. ožujka 1943. u Mönchengladbachu, rasadniku sjajnih vozača utrka, 70-ih i 80-ih bio je zvijezda, jedan od najboljih vozača utrka turističkih automobila i izdržljivosti na svijetu…

Foto: RX-Guru, Lothar Spurzem

Posebno je upamćen po nastupima za legendarne njemačke tunere Zakspeed i AMG, no tijekom najvećeg je dijela karijere bio plaćenik na raspolaganju ma kome tko je želio brzog i pouzdanog vozača. Europsko prvenstvo turističkih automobila ETCC osvojio je 1974., a dvije sljedeće sezone bio je prvak u njemačkoj DRM seriji, sve to vozeći Ford Escort.

Treću je DRM titulu osvojio 1980. vozeći tada uspješan model Lancia Beta Montecarlo Turbo. Od pojedinačnih utrka vrijedi spomenuti tri uzastopne pobjede na 24 sata Spa i jednu na 12 sati Sebring.

Poznat i po tirolskom šeširu koji mu je uvijek bio na glavi, a za sreću ga je imao i u bolidu, ušao je i u anale Formule 1, ne toliko zato što nije kvalificirao svoj ATS za VN Njemačke 1977., koliko zato što je u pometnji nakon sudara na startu uskočio u bolid, izašao na stazu i posve ilegalno, ali uz vatreno bodrenje domaće publike odvezao devet krugova utrke.

Bolid se pokvario prije no što su ga stigli diskvalificirati, a fanatici se i danas prepiru treba li ga voditi u povijesnim statistikama ili ne. Bio mu je to drugi i zadnji nastup u bolidu jednosjedu u karijeri, godinu ranije bio je sedmi u jednoj utrci Formule 2!

Od druge polovice osamdesetih sve je manje nastupao, pomažući u razvoju nekih trkaćih vozila (drugo mjesto za MAN u klasi kamiona na reliju Paris-Dakar jedan je od rezultata), vodeći porodični posao i nadzirući trkaću karijeru sina Kennetha.

Kada su statističari otkrili kako je odvezao 999 utrka u karijeri, Volkswagen ga je 2004. pozvao da nastupi na jednoj utrci Volkswagen Polo kupa i tako zaokruži priču.

Komentari