NA DANAŠNJI DAN

Henry Segrave, britanski lovac na brzinske rekorde i veliki trkač, rođen 22. rujna 1896.

Foto: Agence Rol

Sir Henry O’Neal de Hane Segrave (1896. – 1930.) prvi je Britanac pobjednik Velike nagrade za upravljačem na Otoku proizvedenog automobila, na VN Francuske 1923. u Sunbeamu, svjetski brzinski rekord prvi je put oborio 1926. Sunbeam Tigerom, posljednjim automobilom za rekorde podesnim i za kružne utrke, dohvativši 245,1 km/h

Već je desetljećima Velika Britanija dom većine momčadi Formule 1, a nitko nije osvojio toliko titula i pobjeda kao britanski vozači i momčadi. Stoga je red prisjetiti se i prvog britanskog vozača koji je pobijedio na nekoj Velikoj nagradi za upravljačem na otoku proizvedenog automobila.

Dogodilo se to na VN Francuske 1923., a pobjedu je odnio Henry Segrave, rođen 22. rujna 1896., u američkom Baltimoreu, automobilom marke Sunbeam. Bio je britanski državljanin, premda mu je otac bio Irac, a majka Amerikanka. Bio je jedan od prvih britanskih vojnih pilota, tijekom I. svjetskog rata dvaput je ranjen,. Nakon rata posvetio se automobilskim utrkama.

Pobijedio je na još nekolicini značajnih utrka, kako na Otoku tako i na kontinentu, a sredinom 1920-ih prestao se natjecati. Posvetio onom što ga je uistinu privlačilo, lovu na brzinske rekorde. I na tom je polju Segrave nastavio suradnju sa Sunbeamom, najuspješnijim onovremenim britanskim proizvođačem automobila za Velike nagrade i ekstremne brzine.

Svjetski rekord je prvi put oborio 16. ožujka 1926. za upravljačem Sunbeam Tigera, posljednjeg automobila koji je bio podesan i za rekorde i za kružne utrke. Tih 245,149 km/h nije dugo ostalo rekord, pa je Sunbeam pripremio novi bolid, popularno zvani 1000 HP. U stvarnosti je razvijao oko 900 KS, trostruko više od Tigera.

Njim je godinu dana nakon prvog rekorda Segrave ponovo postao najbrži čovjek na planetu, brzinom od 327,97 km/h, a još dvije godine kasnije, bolidom Golden Arrow s motorom Napier  od 925 KS, rekord povisio na 372,46 km/h.

Henry Segrave veliki britanski lovac na brzine poginuo je na engleskom jezeru Windermere, u petak 13. lipnja 1930., neposredno nakon što je oborio i svjetski brzinski rekord za motorne čamce.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo