Hyundai Motor Company, slavna korejska tvrtka, osnovana 29. prosinca 1967.

Chung Ju-Yung je 1947. osnovao građevinsku tvrtku koja će se razgranati u giganta južnokorejske i svjetske industrije, a automobilska podružnica osnovana je na današnji dan prije 52. godine..

Počeli su licencnim sklapanjem Ford Cortine, potom su zaposlili britanske stručnjake, na čelu s GeorgeomTurnbullom i 1974. predstavili Pony, prvi korejski automobil, baziran na Mitsubishijevoj mehanici. Dakako, pokoravanje lokalnog tržišta bilo je samo dio plana, a ključni, dugoročni cilj bilo je etabliranje na globalnoj razini.

Nisu svi koraci na tom putu bili uspješni, dolazak na lukrativno tržišta SAD-a trebalo je odgoditi pune dvije godine zbog problema s udovoljavanjem ekološkim normama (emisiji ispušnih plinova).

Hyundai Stellar (1983. – 1997. ) naslijedio je licencnu Ford Cortinu, spojivši njeno naslijeđe s Mitsubishijevim motorima i, tada, bogatom opremom

No, kad su tamo stigli 1986., ‘pomeli su pod’s izravnim konkurentom istog cjenovnog ranga Yugom. Hyundai Exel bio je neusporedivo kvalitetniji automobil i nudio mnogo više za sličan iznos. U Europi, a i na našem tržištu, probili su se nekoliko godina kasnije.

Daleko od toga da budu zadovoljni boravkom najnižem cjenovnom razredu, počinju ekstenzivno ulagati u tehnološki razvoj i ubrzo se osamostaljuju. Paleta modela se širi, stižu Sonata, Coupe, Atos, Accent, Matrix, Lantra…

Učvrstili su reputaciju, što je omogućilo stupnjevito dizanje cijena. I drugi najveći južnokorejski proizvođač automobila, Kia, već je više od dva desetljeća u njihovom većinskom vlasništvu. Utemeljili su tvornice i istraživačke centre na nekoliko kontinenata, kako bi osigurali globalnu prisutnost.

Hyundai Pony: ajpoznatiji kupac u Hrvatskoj, potkraj 1980-ih, bio je dr. Franjo Tuđman, koji je njime zamijenio Sunbeam

Rano su prepoznali tržišni potencijal SUV segmenta i etablirali se na njemu, ponajprije modelom Hyundai Santa Fe. Veliki korporacijski skandali prije 12-13 godina nisu pretjerano naudili imidžu marke, koja kupce odavno ne osvaja niskom cijenom, nego kvalitetom, pouzdanošću, tehnološkom naprednošću, bogatom opremom.

Uz velik broj električnih i hibridnih vozila Hyundai je među tvrtkama u automobilskoj industriji kojima sv prognoziraju svijetlu budućnost, a ekspanziju, pored europskog i američkog posebno guraju na kineskom i ruskom tržištu.

U prošloj je godini Hyundai KIA, sa 7,4 milijuna proizvedenih automobila bio na četvrtom mjestu, iza Renault-Nissan-Mitsubishija, sa 10,9, Volkswagena sa 10,8 i Toyote sa 10,6 milijuna.


Komentari

loading...