IN MEMORIAM

Ignazio Giunti 10. siječnja 1971. poginuo u bizarnoj nesreći na utrci izdržljivosti 1000 km Buenos Airesa

Ignazio Giunti, rođen 30. kolovoza 1941. u Rimu, tvornički vozač Ferrarija postaje 1970. te je 1971. na utrci izdržljivosti u Buenos Airesu, u doba najveće dominacije bolida Porsche 917,  gurnut u prvi plan, za volanom novog bolida Ferrari 312P

Utrke izdržljivosti bile su na svom vrhuncu ranih 1970-ih. Nakon što se povukao Ford, rasplamsala se bitka među timovima Ferrari i Porsche. Povremeno bi iznenadili Matra, Alfa Romeo ili netko od manjih britanskih proizvođača, no svijet je napeto gledao dvoboje bolida Porsche 917 i Ferrari 512, možda čak i s većim zanimanjem nego onovremenu Formulu 1.

Ferrari je imao sjajan bolid , no Porsche još i bolji, pa je u Maranellu Mauro Forghieri pripremio novo oružje, Ferrari 312P, spreman godinu dana prije uvođenja novih pravila kojima će i 512 i 917 nestati sa scene. Prva utrka sezone 1971. odabrana je za debi novog automobila, koji će postati legendaran, a na utrku 1000 km Buenos Airesa poslani su Arturo Merzario i Ignazio Giunti.

Giunti je tek godinu ranije postao tvornički vozač Ferrarija, nametnuo se pobjedama na stazi Sebring i na utrci Targa Florio, a i u F1 debiju u Belgiji privukao je pozornost četvrtim mjestom. On je započeo utrku u Buenos Airesu, a Merzario ga je trebao kasnije zamijeniti. 312P je odmah pokazao svoj potencijal i Giunti je poveo utrku.

U 38. krugu došlo je do jedne od najbizarnijih nesreća u povijesti utrka. Bolid Matra, kojeg je vozio Jean-Pierre Beltoise ostala je bez goriva potkraj kruga, te je on izašao iz automobila i gurao ga prema boksu. Nije posve jasno jesu li suci mahali žutim zastavama, no jasno je da su se iza bolida Matra pojavila dva Ferrarija: 512M Scuderie Filipinetti, kojeg je vozio Mike Parkes i, iza njega, obilazeći ga za krug, Ignazio Giunti za volanom bolida Ferrari 312P.

Parkes je naglo skrenuo da zaobiđe Beltoisea, a Giunti je to najvjerojatnije shvatio kao micanje u stranu i puštanje prolaza. Pohrlio je u prazan prostor, kojeg nije bilo, i punom silinom udario u bolid Matra. Ferrari 312P se pretvorio u buktinju i jadnom vozaču nije bilo spasa, dok je Beltoise čudom ostao neozlijeđen, imajući sreću što je gurao bolid Matra s desne, a ne lijeve strane.

Ova je tragedija snažno odjeknula, Beltoise je napadnut u mnogim medijima i trkaća mu je licenca suspendirana na nekoliko mjeseci, no tek nakon Giuntijeve smrti guranje bolida je zabranjeno pravilnikom. Čak se i veliki Fangio oglasio u znak podrške nesretnom Francuzu, izjavivši da je guranje automobila u toj situaciji čisti trkački instinkt i da bi i on jednako postupio.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo