Itala, talijanskog proizvođača automobila, je 1904. u Milanu, s petoricom partnera, osnovao Matteo Ceirano, jedan od pionira talijanske autoindustrije
Počeli su modelima 18 HP, 24 HP i 50 HP, a 1905. su napravili sportski model Itala 75 HP s 5-cilindarskim motorom obujma 14,8 litara, kojim su pobijedili na prestižnim utrkama Coppa Florio i Targa Florio.
Prvi svjetski uspjeh postigli su 1907. modelom Itala 35/45 HP, obujma 7,4 litara, senzacionalnom pobjedom na reliju Peking – Pariz. Za volanom je bio talijanski princ Scipione Borghese. To je osiguralo velik tržišni uspjeh njihovih automobila.
Eksperimentirali su s promjenjivim hodom motora, pokretnim zapornim košuljicama i rotacijskim ventilima Avalve. Tijekom I. svjetskog rata proizvodili su avionske motore, a nakon I. svjetskog rata šef postaje Giulio Cesare Cappa iz tvrtke Fiat te proizvode uspješni Itala Tipo 61 sa 7-cilindarskim motorom, kojim 1928. pobjeđuju u utrci 24 sata Le Mansa, u klasi dvije litre.
Zbog financijskih problema tvrtku 1929. preuzima proizvođač kamiona Officine Metallurgiche iz Tortone, a proizvodnja se gasi 1934.