SRETAN 82. ROĐENDAN

Jackie Stewart, trostruki svjetski prvak u Formuli 1, jedan od najvećih, rođen 11. lipnja 1939.

Foto: Amazon

John Young ‘Jackie’ Stewart, jedan od najvećih vozača u povijesti utrka, nositelj plemićke titule Sir, rođen 11. lipnja 1939. u škotskom Miltonu, do 23. godine gotovo se nije zanimao za taj sport…

Premda mu je otac bio koncesionar marke Jaguar u Dunbartonu, a stariji brat uspješan trkaći vozač koji je dospio čak i do Formule 1, Jackie Stewart se bavio posve drugim sportom, gađanjem glinenih golubova.

Bio je čak pričuva u britanskoj reprezentaciji na Olimpijskim igrama u Rimu 1960. Dvije godine kasnije gotovo slučajno posuđuje Porsche od prijatelja Barryja Fillera i vozi nekoliko probnih krugova na stazi Oulton Park.

Zaintrigiran, počinje redovno nastupati, strelovito se probijajući kroz niže kategorije spektakularnim pobjedama, ponajviše nakon što ga je upoznao ambiciozni vođa trkaće momčadi Ken Tyrrell.

U prvenstvu Formule 1 debitirao je 1965., a na kraju godine već je imao iza sebe pobjedu na stazi Monza i sezonu završenu na trećem mjestu ukupnog poretka. Nakon dvije slabije sezone u polako tonućem BRM-u vraća se na velika vrata u momčad Matra koju vodi stari prijatelj Ken Tyrrell.

Put prema uspjehu trasira 1968., kad je drugi u prvenstvu, a 1969. osvaja naslov svjetskog prvaka Formule 1. Matra je imala ambiciju pobjeđivati s vlastitim motorom, a Tyrrell i Stewart su razvijali poslovne odnose s tvrtkom Ford, pa su odlučili ostati vjerni plavom ovalu i osnovali momčad Tyrrell.

Nakon sezone nastupanja u kupljenom bolidu March počinje era uspjeha s bolidim koje je stvorio Derek Gardner. Jackie Stewart je prvak 1971., drugi sljedeće sezone, a treću titulu osvaja 1973., u sezoni za koju je unaprijed najavio da mu je oproštajna.

Proslava titule trebala je doći u zadnjem, stotom nastupu karijere na stazi Watkins Glen, no nakon što je na treningu poginuo momčadski kolega Francois Cevert, Stewart se povlači. Otada neumorno radi kao ambasador sporta i promotor vlastitih sponzora, posebice tvrtke Ford. Slično kao i doktor Sid Watkins intenzivno se botžrio za sigurnost na utrkama u povijesti Formule 1.

U sport se nakratko vratio 1996., sa sinom, osnivajući vlastitu momčad, s kojom je ostvario samo jednu pobjedu, ali i postavio prve temelje kasnijoj dominaciji tima Red Bull.

Foto: Amazon
Autor: Dino Milić-Jakovlić

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin