Jody Scheckter, svjetski prvak u Formuli 1 1979., Južnoafrikanac rođen 29. siječnja 1950.

Jody Scheckter posljednji je svjetski prvak u bolidu Ferrari, prije nego je nastupio Michael Schumacher i jedini Židov s titulom u najvišem rangu automobilističkog sporta…

No njegova karijera, pa i život nakon nje, fascinantni su i mogli bi predstavljati sjajan materijal za film ili TV seriju. Jody David Scheckter rođen je 29. siječnja 1950. u Južnoj Africi, a ta je država 1960-ih i 1970-ih jedina imala nacionalno prvenstvo Formule 1.

Trkaća je scena ondje i u susjednim državama bila sjajna, no lokalni vozači rijetko su se odlučivali za međunarodnu karijeru. Mladi je Scheckter bio iznimka i već se u dobi od 20 godina preselio u Englesku, kako bi imao veće šanse za proboj do najvišeg ranga.

U Formuli 1 debitirao je već 1972., u prvom nastupu se prije izlijetanja probivši do trećeg mjesta. Sljedeće godine osvojio je titulu u Formuli 5000, no u najjačoj je kategoriji izazvao nekoliko gadnih nesreća i sudara, zbog čega mu je na nekoliko utrka zabranjen nastup.

Te je godine na dvije zadnje utrke nastupio s nulom na bolidu, što će kasnije u Formuli 1 imati još samo Damon Hill. Sljedeće sezone vozi za Tyrrell, ostvaruje prve pobjede i završava kao treći u ukupnom poretku.

Isti plasman ostvaruje i dvije godine kasnije, kada u Švedskoj donosi jedinu, povijesnu pobjedu bolidu Tyrrell P34 sa šest kotača.

Godinu potom prelazi u novu momčad Waltera Wolfa i neočekivano pobjeđuje u prvoj utrci sezone, a godinu završava drugi. Prvak je bio slavni Niki Lauda. Dvojbi više nema, svima je jasno da je južnoafrički vozač jedan od najboljih na svijetu i stiže poziv kojeg mu je uputio Enzo Ferrari.

Scheckter ga opravdava već prve sezone, 1979., osvajajući titulu svjetskog prvaka, konzistentniji od momčadskog kolege Gillesa Villeneuvea. Do danas ostaje jedini Židov s titulom u najvišem rangu automobilističkog sporta.

Sljedeće je godine Ferrari bio slab, a Scheckter nemotiviran, pa na kraju sezone prestaje s nastupima. Otvara iznimno uspješnu tvornicu streljačkih simulatora, koju dvadesetak godina kasnije prodaje za velik iznos i posvećuje se uzgoju organske hrane, čiji je danas jedan od najangažiranijih svjetskih pobornika.

Brat Ian i sinovi Toby i Tomas bili su ili su još uvijek uspješni vozači utrka.


Komentari

loading...