IN MEMORIAM

John Walter Christie, pionir prednjeg pogona i inovator ruskog tenka T34, umro 11. siječnja 1944.

Grand Prix History

John Walter Christie, američki konstruktor rođen 6. svibnja 1865. u New Jerseyu, smatrao je prednji pogon najboljim za uspjeh na utrkama…

U prvom desetljeću 20. stoljeća Walter Christie je okušao neke od svojih fascinantnih kreacija na njima. Na jednoj od najvećih utrka onog vremena, za Vanderbiltov pokal 1905. sudario se s bolidom Fiat, za čijim je volanom bio Vincenzo Lancia.

Vrijedi spomenuti kako je neovisni prednji ovjes kojeg je konstruirao Christie umnogome nalikovao na onaj koji će 15 godina kasnije donijeti slavu donijeti modelu Lancia Lambda. Christie je nastupio i na VN Francuske 1907., a obujam V4 motora njegovog automobila od 19.891 ccm do danas je najveća kubikaža u povijesti velikih nagrada.

Walter Christie je 1909. promovirao taksi s poprečno smještenim motorom i mjenjačem te prednjim pogonom, koncepcijski nalik pola stoljeća kasnijem modelu Mini, a nakon toga se posvetio uspješnoj produkciji vatrogasnih vozila, također s prednjim pogonom, te kasnije vojnim patentima.

Danas gotovo zaboravljen, Walter Christie bio je i jedan od pionira u razvoju podmornica. Nakon što je američka vojska odbila producirati neke njegove patente na području ovjesa za tenkove, zbog previsoke cijene, patente je na ne baš legalne načine prodao Poljskoj, SSSR-u i Velikoj Britaniji.

To ga je dovelo u nezgodan položaj, no srećom po njega sve će te zemlje u nadolazećem ratu (Sovjeti su uistinu i koristili njegove patente na legendarnom tenku T-34) postati američki saveznici. John Walter Christie, pionir prednjeg pogona i inovator legendarnog ruskog tenka T34, umro je 11. siječnja 1944.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo