Ken Tyrrell, otac bolida sa šest kotača, rođen 31. siječnja 1924.

Robert Kenneth ‘Ken’ Tyrrell jedan je od onih razmjerno talentiranih vozača utrka koji su na vrijeme shvatili da njihov pravi talent leži u vođenju drugih vozača i momčadi, a ne za samim upravljačem trkaćeg bolida. 

Tijekom 1960-ih gradio je uspjeh u nižim kategorijama, ali i razvio poseban odnos s mladim škotskim talentom Jackiem Stewartom.

Kada je s francuskom momčadi Matra sklopio dogovor o vođenju njihovog F1 programa bilo je jasno da će i Jackie Stewart uskoro doći u momčad, iako je na stolu imao ponude mnogo uglednijih momčadi.

Ni Stewart ni Tyrrell nisu pogriješili, njihovo partnerstvo donijelo je čak tri titule svjetskog prvaka Formule 1 (1969., 1971. i 1973.). Prva je osvojena s Matrom, a druge dvije s Tyrrellovom novom, privatnom momčadi.

Bio je to vrhunac Tyrrellove karijere, iako će momčad biti vrlo uspješna i do kraja 1970-ih, pa čak i ostvariti pobjede imaginativnim konstrukcijama poput bolida sa šest kotača. Nakon toga uslijedilo je lagano klizanje prema dnu poretka.

Michele Alboreto donio je zadnju pobjedu 1983., a momčad se još 15 godina održala u ‘Oktanskom cirkusu’. Neovisno o rezultatima, ‘ujak Ken’ je bio vrlo zapažena pojava u svijetu Formule 1, jedan od ljudi koje se uvijek pitalo za mišljenje.

Čak i ako je ono, kao u doba turbo motora, koje je iskonski prezirao, odudaralo od ostalih na gridu. Nakon dugog nagovaranja Tyrrell je popustio i 1997. prodao momčad, a 2001. i umro od raka.

Na temeljima Tyrrella nastali su prvo BAR i Honda, a potom pobjednički Brawn i sve uspješnija Mercedesova F1 momčad, tako da se može reći kako dio duha Kena Tyrrella i danas živi u paddocku.


Komentari

loading...