Kia Motors 24. srpnja 1998. prestao biti samostalna tvrtka

Kia, najstariji korejski proizvođač automobila, počeo je 1944. s proizvodnjom bicikala, a 1974. Brisa, na bazi modela Mazda, postaje prvi korejski automobil…

Automobilska je proizvodnja usko povezana s Mazdom, 1990-ih Pride, Sephia i Sportage stječu popularnost u Europi, a potom bankrotira i kupuje ga Hyundai…

Nakon kratkotrajnog prekida kad su tijekom vojne diktature smjeli proizvoditi samo kamione, 1986. se vraćaju u automobilski biznis, a nedugo potom počinju i s izvozom na europska i američka tržišta.

Jeftini model Kia Pride, u osnovi Mazda 121 s korejskim oznakama, postaje hit i u našim krajevima, a slijede i veća Sephia i vrlo uspješan SUV Sportage. No sredinom 1990-ih teška financijska kriza potresa mnoge azijske zemlje, a Južna Koreja je među najgore pogođenima.

Kia Motors doživljava kolaps u srpnju 1997. Dugovi tvrtke dosegli su nevjerojatnih 10 milijardi dolara, a krediti su postali nemoguća misija. Nakon što je agencija Moody’s radikalno snizila kreditni rejting Južne Koreje, 24. srpnja 1997. bankrotira i vlada otvara javni natječaj za preuzimanje Kie.

Čak se tri južnokorejske tvrtke prijavljuju, premda i same pritisnute financijskim problemima, Hyundai, Daewoo i Samsung. Prijavljuje se i Ford, koji je preko Mazde već imao 17 posto udjela u firmi, no, iznenađujuće, njihova je ponuda osjetno niža od korejskih.

U listopadu 1998. Hyundai postaje većinski vlasnik tvrtke i brenda Kia te u naredna dva desetljeća radikalno mijenja image tvrtke. Na kvalitativnom polju sa začelja dolaze među predvodnike u branši, a dizajnerski i konstrukcijski oslobađaju se tereta lošijih kopija europskih i japanskih automobila.

Ime ulazi i u naziv koncerna, danas je Hyundai Kia korporacija četvrti najveći svjetski proizvođač automobila, a Kia je brand koji se više ne kupuje zbog povoljne cijene, nego zbog kvalitete, dizajna i ostalih prednosti.


Komentari

loading...