Predstavljena 1984. s oznakom VAZ-2108, kao hatchback s 3 i 5 vrata te prednjim pogonom, u matičnom se Sovjetskom Savezu prodavala i kao Sputnik…
Bio je to velik korak naprijed spram ranijih modela ruskog brenda Lada. Kasnije je u ponudu dodana i limuzina. Stekla je solidnu popularnost i na eksportnim tržištima, nije bila rijedak prizor ni na našim cestama 1980-ih i 1990-ih.
Za svoje vrijeme suvremen hatchback, dugačak 412, širok 165 i visok 134 cm, s motorom poprečno sprijeda i prednjim pogonom, pokretao se, tada, naprednim SOHC benzincem, s bregastim vratilom u glavi pokretanim zupčastim remenom.
Razvio ga je Porsche (!), u verzijama 1.1 (54 KS), 1.3 (68 KS), 1.5 (73 KS) i 2.6 (90).
Doprinos slavne tvrtke iz Zuffenhausena nije bio samo u motoru, nego i mjenjaču, podvozju, konstrukciji karoseriji. Bilo je to tada senzacija, što je Lada koristila iu marketinške svrhe. Napravljena je i mala serija Lada Samara s Wankel motorom.
Veliki je redizajn došao 1997., a nakon toga je uglavnom prodavana u Rusiji i drugim slabije razvijenim tržištima. U skladu s navikama tog dijela svijeta, ostala je predugo u proizvodnji, sve do 2013 a pickup inačica i nekoliko mjeseci dulje. Ukupno ih je proizvedeno 5.291.053.