Prošlo je 50 godina od proizvodnje prvog Countach modela. Ovo je priča o legendarnom V12 koji je revolucionirao proizvodnju marke i svega oko Lamborghini postave…
Bilo je to u ožujku 1974. kada je masovna proizvodnja Countacha započela u tvornici Lamborghini u Sant’Agata Bolognese; model koji je ušao u legendu i na tržištu se zadržao punih 16 godina. Countach je bio prvi Lamborghini čija je karoserija napravljena “in-house” (unutar kuće proizvođača) s ručnom obradom panela, i prvi čiju je unutrašnjost proizveo Lamborghini odjel za presvlake, bila je to prava revolucija koja je, 50 godina kasnije, postala tradicija u Sant’Agata Bolognese. Povodom ove obljetnice, Lamborghini je vratio prvi Countach LP 400 na proizvodnu traku na kojoj je nastao, a gdje se danas proizvodi Lamborghini Revuelto, za snimanje prošlosti i sadašnjosti. Isto tako, Lamborghini je iz svojih arhiva stavio na raspolaganje neke ekskluzivne slike linije Countach.
“Ponosni smo što još uvijek proizvodimo naše modele super sportskih automobila na mjestu gdje je Countach stvoren”, komentirao je Ranieri Niccoli, glavni direktor proizvodnje marke Lamborghini. “Proizvodnja se radikalno promijenila od tada i došlo je do značajne transformacije mnogih aspekata počevši od proizvodnje Countacha pa sve do današnjih modela. Danas se naša proizvodnja uvelike razlikuje od one iz 1974. godine, ali zadržava najbolje aspekte i spaja ručne vještine naših operatera i najbolje dostupne tehnologije, stvarajući takozvanu Manifattura Lamborghini Next Level. Zajednički nazivnik između proizvodnje Countacha i naših današnjih automobila je posvećenost detaljima.”
Lamborghini Countach LP 500 predstavljen je na sajmu automobila u Ženevi 11. ožujka 1971. kao konceptni, idejni automobil, a njegov trenutni uspjeh olakšao je odluku da se napravi proizvodna verzija. Bilo je potrebno nekoliko prototipova automobila i tri godine tehničkog razvoja i intenzivnih testiranja na cesti da se proizvodni model, Countach LP 400, pripremi. Dok se automobil razvijao, u Sant’Agata Bolognese radilo se na stvaranju proizvodne linije na kojoj će se proizvoditi Countach. Ovo je bio još jedan način na koji je Countach bio revolucionaran: po prvi put u povijesti Lamborghini marke, karoserija je izrađena u vlastitom pogonu. Do tog trenutka, Lamborghini automobili su se izrađivali na dva različita mjesta, s mehaničkim dijelovima koje je proizvodio Lamborghini, a karoseriju su izrađivali vanjski proizvođači, a zatim su slani u Sant’Agata Bolognese da se sastave zajedno s okvirom i mehaničkim dijelovima. Odluka da se proizvodnja karoserije prenese unutar tvornice Lamborghini imala je trenutni i značajan utjecaj na rast tvrtke.
Izvorna Lamborghini tvornica obuhvaćala je 12.000 m2 natkrivenog prostora, s izgradnjom koja je započela 1963. i završila 1966., u isto vrijeme kada su se mjenjač i diferencijal također počeli proizvoditi u kući. Tvornica je uključivala proizvodni prostor, urede, prostorije za ispitivanje i servisnu radionicu. Proizvodnja je uključivala dvije proizvodne linije: jednu za motore i mehaničke dijelove i drugu za montažu automobila. 18. listopada 1968. Lamborghini je najavio skori završetak izgradnje tri nove industrijske zgrade, dodajući 3.500 m2 natkrivenog prostora. Danas je tvornica sasvim drugačija, prostire se na površini od 346.000 m2, ali područje na kojem se sastavljao Countach, poznato kao No.1 Countach Assembly Line, ostaje isto i sada je tamo gdje se nalazi Revuelto. Tijekom godina Countacha, montažna traka bila je jednostavna i malog opsega, sa svim operacijama koje su se izvodile ručno. Ploče karoserije bile su tučene i zatim provjerene na drvenom šablonu prije nego što su zavarene zajedno i podešene na kalupu karoserije automobila. Ova završna obrada bila je ključna, s obzirom na to da je svaki dio, nakon što je ručno proizveden i sastavljen, izgledao identično ostalima, ali je u stvarnosti svaki bio malo drugačiji. Cijela karoserija, još uvijek u sirovom aluminiju, tada je kombinirana s okvirom. Ova jedinica, smještena na industrijskim kolicima koja su se vozila po tračnicama, putovala je između različitih montažnih stanica gdje su se postavljali različiti mehanički dijelovi. Countach je također bio prvi koji je uključio Lamborghini odjel za presvlake, koji je u početku bio samo za opremanje i sastavljanje interijera u partnerstvu s vanjskim dobavljačima. Na kraju je postao potpuno autonoman, uključujući u pogledu kožnih presvlaka i šavova, postavši bitan dio personalizacije koju Lamborghini i danas nudi svojim klijentima kroz program Ad Personam. Danas se proizvodna linija promijenila, kao i strojevi i materijali koji se koriste te je puno organiziranija, učinkovitija i ergonomičnija.
Prva verzija Countach modela proizvedena je u 152 proizvedena primjerka, bio je to LP 400 (1974.-1978.), s blatobranima bez proširenja i krovom sa središnjim udubljenjem dizajniranim za retrovizor, zbog čega je dobio nadimak “Periscopio”. LP 400 S (1978.-1982.), s 235 jedinica, izveden je izravno iz posebnog LP 400 koji je kanadski entuzijast Walter Wolf naručio u Lamborghiniju. LP 400 S karakteriziraju Pirelli niskoprofilne gume, proširenja lukova kotača, kotači za telefonski brojčanik i aerodinamički dodatak smješten ispod prednjeg dijela. Ova konfiguracija, iako poboljšana i bolje integrirana u kasnijim verzijama, postala je prepoznatljiva značajka Countacha u sljedećem desetljeću. 5000 S (1982.-1984.), proizveden u 323 jedinice i s malim promjenama u pogledu estetike, imao je V12 s povećanim obujmom od 4,8 litara. Countach Quattrovalvole koji je uslijedio (1985.-1988.), s 631 proizvedena primjerka, bio je vizualno karakteriziran “grbom” na haubi, neophodnoj za držanje 5,2-litrenog motora, opremljenog sustavom razvoda s 4 ventila za svaki cilindar. Countach 25th Anniversary (1988.-1990.), (658 vozila), stvoren je za proslavu 25 godina od osnutka tvrtke, a uključivao je potpunu reviziju aerodinamičkih dodataka Countacha.
Tijekom godina kada je bio aktualan, Countach je bio model koji je, osim što je završio na zidovima cijele generacije i korišten u desecima filmova, omogućio marki da bude konkurentan od sredine 1970-ih do 1990. i da definitivno postane legenda.