TALIJANSKI KLASIK

Lancia Flavia, prvi talijanski velikoserijski auto s prednjim pogonom, predstavljena 19. prosinca 1960.

Lancia Flavia, limuzina klasične forme, dugačka 4580, široka 1610 i visoka 1510 mm, pokretala se 4-cilindarskim bokserskim motorom obujma 1500 ccm i snage 78 KS…

Pokretao je prednje kotače te je omogućio brzinu od 148 km/h. Lancia Flavia, prvi je talijanski velikoserijski automobil s prednjim pogonom. Konstruirao ga je profesor Antonio Fessia (1901. – 1968.), veliki zagovornik takve koncepcije. Pored prednjeg pogona ističe se i aluminijskim bokser motorom, disk kočnicama na svim kotačima te (u kasnijim izvedbama) mehaničkim ubrizgavanjem goriva.

Limuzinu je dizajnirao tvornički studio na čelu s Pietrom Castegnerom, a serijsku su proizvodnju doživjeli i coupe Pininfarina, kabriolet Vignale te vrlo neobično dizajniran coupe Zagato, ponajprije namijenjen utrkama. Proizvodile su se sljedeće verzije:

Berlina (1960. – 1962.), 1500 ccm, jedan rasplinjač, 78 KS
Coupe, Cabriolet, Sport (1962.), 1500 ccm, dva rasplinjača, 90 KS
1500 (1963. – 1968.),1488 ccm, jedan rasplinjač, 80 KS
1800 (1963. – 1968.), 1800 ccm, jedan rasplinjač, 92 KS
1800 Sport (1963. – 1967.), 1800 ccm, dva rasplinjača, 105 KS
1800 Iniezione (1963. – 1967.), 1800 ccm, mehaničko ubrizgavanje, 102 KS
1500 (1969. – 1970.), 1490 ccm, jedan rasplinjač, 80 KS
1800 (1969. – 1970.), 1816 ccm, jedan rasplinjač, 92 KS
2000 (1969. – 1974.), 1991 ccm, jedan rasplinjač, 114 KS
2000 Iniezione (1969. – 1974.), 1991 ccm, mehaničko ubrizgavanje, 126 KS

Limuzina je 1968. doživjela veliki redizajn, gotovo da možemo reći kako je riječ o drugoj generaciji. Ime Flavia ugašeno je 1971., no nasljednik 2000 bio je više-manje isti automobil. Između 2012. i 2014. ime je neuspješno oživljeno na kabrioletskoj izvedenici Chryslera 200 za europsko tržište.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo