Lancia Fulvia 1.6 HF 1. listopada 1969. homologirana za reli utrke

Lancia Fulvia, posljednji od pet značajnih modela nazvanih po glavnim rimskim cestama, postat će najpopularniji i najprodavaniji model u dotadašnjoj povijesti tvrtke, uvelike zahvaljujući uzbudljivom trendsetterskom coupeu…

Kada je 1965. na salonu u Ženevi predstavljena Lancia Fulvia, slavni dani torinske tvornice uvelike su trajali. Castagnerov dizajn imao je sve: ljepotu, kvalitetu izrade, dobru motoriku, udobnost (za dvoje – stražnja klupa teoretski postoji, ali samo teoretski) i pobjedničku karizmu stečenu na relijima širom svijeta.

Lagana i upravljiva, mala je Fulvia bila među prvim sportskim automobilima s prednjim pogonom, što ju je učinilo iznimno popularnom i među manje vještim vozačima. Prag tolerancije ovog automobila na vozačke greške bio je mnogo viši o u prirodnog joj konkurenta, Alfa Romea Junior, pogotovo po kiši.

Posebnost je bio uskokutni V4 moor s kutom od 13 stupnjeva među cilindarskim blokovima. Već je početni motor iz 1216 ccm izvlačio 80 KS, a potrebe za homologacijom i održavanjem konkurentnosti u reliju navele su Lanciju na predstavljanje jačih izvedenica, što je kulminiralo modelom Lancia Fulvia 1.6 HF.

Iz 1584 ccm razvijao je 115 KS pri 6000/min, što je omogućavalo ubrzanje do stotke za 10,4 s i najveću brzinu od 171 km/h, Bilo je to tada sportski. Tvornički tunirana verzija razvijala je  132 KS i to je danas najcjenjenijom (i najskupljom) verzijom modela Fulvia.

Lancia će upravo ovim modelom osvojiti niz pobjeda na relijima, za koje je homologiran na današnji dan 1969. godine. Između 1965. i 1976. proizvedeno je više od 140.000 primjeraka modela Fulvia coupe. premda je i prije nego s pojavila Fulvia Lancia znala dobiti pokoji reli zanimljivo: često s vozačima Formule 1 za volanom – Ascari, Villoresi, Chiron, tek je ovaj model donio Lanciji dominaciju, koju će nastaviti niz slavnih nasljednika, od Stratosa do Delte.

Gotovo deset godina Fulvia je bila najbolji ili jedan od nekoliko najboljih rally automobila na svijetu, s kulminacijom 1972, kada je Lancia postala svjetski konstruktorski prvak (prvenstvo vozača još nije postojalo), a veliki Sandro Munari osvojio Monte Carlo. Crvene su trkaći modeli Fulvia s natpisom Lancia Italia na crnom poklopcu motora među klasičnim ikonama sporta.


Komentari

loading...