Louis Renault (1877. – 1944.), genij mehanike, utemeljitelj Renaulta, pionir autoindustrije, nacionalni izdajnik…

Nakon što se Voiturette, prvi automobil pokretan kardanskim vratilom, kojim je za okladu upravljao Louis Renault, uz Rue Lepic na pariškom Montmartreu, popeo brže od auta s lancem, Renault je dobio narudžbu za 13 primjeraka…

Potaknut tim uspjehom je 25. veljače 1899. u Billancourtu osnovao tvrtku Renault. Inovativni francuski konstruktor Louis Renault smatrao je kako neke od njegovih ideja uistinu mogu poboljšati novi izum, automobil, pa je prihvatio okladu da se njegov automobil s pogonskim vratilom može uspeti uz Rue Lepic na pariškom Montmartreu brže od onog pogonjenog lancem.

Prvi Renaultov automobil, poznat kao Voiturette, rođen je 1899. Dobio je okladu, ali i neočekivan publicitet. Nemalo iznenađen, 21-godišnji Louis zaprimio je čak 13 narudžbi za automobile jednake pobjedničkom Voituretteu.

Kako je on bio mnogo naklonjeniji konstruktorskom i tehničkom radu, pozvao je u pomoć oko organizacije posla stariju braću Marcela i Fernanda. Tvrtka Renault Frères osnovana je dva mjeseca potom, 25. veljače 1899., u Billancourtu, a uspjeh na tržištu uslijedio je brzo.

Braća su bila izrazito sklona promociji kroz automobilske utrke, u kojima su Marcel i Louis i sami sudjelovali. Marcelova pogibija tijekom prekinute utrke Paris-Madrid bila je veliki udarac, no uspjesi na utrkama su se nastavili. Ferenc Szisz donio je Renaultu i pobjedu na prvoj ikada održanoj utrci za Veliku nagradu 1906.

Kad je i Fernand zbog bolesti morao napustiti vođenje tvrtke, Louis Renault ipak se našao na položaju šefa, kojeg je ranije izbjegavao. Na toj će poziciji postati jedan od najuspješnijih, ali i najomraženijih francuskih industrijalaca, kao i proći put od nacionalnog junaka do izdajnika.


Komentari

loading...