Madman Muntz, kontroverzni američki prodavač rabljenih automobila, preminuo 21. lipnja 1987.

Earl William Muntz (1914. – 1987.) za potrebe urnebesnih, agresivnih reklama, na radiju i televiziji, kreirao je alter ego ‘Madman’ (luđak) i postao sveamerička atrakcija, Smatra ga se i izumiteljem automobilskog stereo magnetofona, a u povijest je ušao vlastitim sportskim automobilom, Muntz Jet…

Earl William Muntz rođen je 3. siječnja 1914. u Elginu u američkoj saveznoj državi Illinois, a 20 godina kasnije pokrenuo je posao prodaje rabljenih automobila. Do njegovog vremena prodavači su nastojali biti decentni i ozbiljni, no Muntz je to promijenio iz temelja.

Za potrebe urnebesnih, agresivnih reklama, isprva na radiju, a kasnije i na televiziji, kreirao je alter ego zvan ‘Madman’ (luđak) i postao sveamerička atrakcija. Njegove trgovine rabljenih automobila u Kaliforniji, kamo je preselio kad je shvatio da su automobili ondje skuplji nego drugdje, 1946. su bile sedmo najposjećenije turističko odredište u toj saveznoj državi.

Muntzovi su javni nastupi bili prepuni bombastičnih tvrdnji i obećanja , postao je omiljena meta za imitacije stand up komičara, a smatrao je kako je svaka vrsta publiciteta dobra i poželjna. Čitava neobična američka kultura radikalnog, bombastičnog oglašavanja ima korijene u Muntzovim eskapadama. Potkraj četrdesetih obogatio je ponudu i novim automobilima tvrtke Kaiser-Frazer.

Kasnije je Muntz pored automobila prodavao, a nerijetko i proizvodio i druge stvari, nepogrešivo njušeći trendove, od televizora do mobilnih telefona i satelitskih antena. Smatra ga se i izumiteljem automobilskog stereo magnetofona.

No ono čime je ušao u povijest je vlastiti sportski automobil, Muntz Jet. Četrdesetih je najuspješniji onovremeni američki konstruktor trkaćih automobila, Hrvat Frank Kurtis, pokušao tržištu ponuditi i cestovni sportski automobil.

Nakon samo 36 prodanih primjeraka, Muntz je otkupio projekt, produljio međuosovinski razmak i od 1951. do 1954. prodao oko 400 automobila. Zanimljiv sportski model bio je pokretan Lincolnovim V8 motorom (prvih tridesetak je imalo motor Cadillac V8, kakvog je koristio i Kurtis), odlično izgledao i postizao brzinu preko 200 km/h.

I, usprkos visokoj prodajnoj cijeni tog prvog pravog američkog u relativno pristojnom broju primjeraka proizvedenog sportskog automobila, Muntz je na svakom primjerku gubio oko tisuću dolara. No tim je danas cijenjenim i na ekskluzivnim skupovima rado viđenim oldtimerom ‘Madman’ Muntz zauvijek upisao svoje ime u povijest automobilizma.


Komentari

loading...