NA DANAŠNJI DAN

Mercedes-Benz 190 SL, umanjenica legendarnog 300 SL Roadster, zaključio karijeru 8. veljače 1963.

Mercedes-Benz 190 SL (1955. – 1963.) umanjena verzija slavnog 300 SL Roadster, elegantni otvoreni dvosjed iz Stuttgarta, imao je metalni krov koji se mogao skinuti i treće sjedalo u opciji…

Glavno je tržište, očekivano, bilo sjevernoameričko, no bilo ih je i drugdje, pa i kod nas. Imao je neovisan ovjes poput legendarnog Mercedes-Benz 300 SL, no umjesto njegove skupe cjevaste konstrukcije rađen je na skraćenoj platformi popularnog Pontona, serije W121, s kojom je dijelio i oznaku.

Roadster dužine 429 cm i mase 1140 kg, klasične koncepcije, s motorom uzdužno sprijeda i pogonom straga, s neovisni ovjesom (straga oscilacijskim), pokretao se rednim 4-cilindrašem tada trendovske ‘superkvadratne’ koncepcije (85 x 83,6 mm).

Imao je obujam 1897 ccm i, tada, visok kompresijski stupanj (8,5:1), a od 1956. 8,8:1, pa mu je trebao super-benzin (98-oktanski). Efektivno, bio je to motor iz slavnog modela Mercedes-Benz 300 SL, s dva cilindra manje.

Razvijao je 105 KS pri 5700/min, uz najveći okretni moment od 142 Nm pri 3200 (min, imao bregasto vratilo u glavi (pokretao se Duplex lancem, koji nikada nije otkazivao) i dva rasplinjača Solex (umjesto revolucionarnog direktnog ubrizgavanja motora iz 300 SL), a mjenjač je bio ručni 4-stupanjski.

Performanse su, po tadašnjim standardima bile sportske: do stotke j ubrzavao za 14,0 s i mogao potegnut 170 km/h. Na testu magazina ADAC-Motorwelt 1956. do stotke je ubrzao za 14,3 s, a postigao 173 km/h.

Trošio j 10,8 do 14,2 litre na 100 km. Kočio je bubanj kočnicama (sprijeda Duplex). Naplaci su bili 13-colni čelični, a gume dijagonalne, širine 6,40 cola (163 mm), ‘balonke’, dakle presjeka 100 posto. Do 8. veljače 1963. proizvedeno ih je 25.881.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin