Sportski, udoban i prekretnica u razvoju sigurnosti Mercedes-Benza: prije 60 godina, marka je predstavila Mercedes-Benz 230 SL (W 113) na Ženevskom sajmu automobila od 14. do 24. ožujka 1963.
Očekivanja publike bila su visoka. Zato što je 230 SL zamijenio dva vozila u isto vrijeme: 300 SL Roadster (W 198) i 190 SL (W 121). W 113 se proizvodio do 1971.
Modeli 230 SL, 250 SL i 280 SL danas su izuzetno popularni klasici. To pokazuju, među ostalim, cijene za dobro očuvane primjerke serije W 113: trenutna anketa tržišta Classic Data za 2022./2023. navodi vrijednost od 128.000 € za 230 SL u vrhunskom stanju i 156.000 € za 280 SL. Mnogi vlasnici “Pagode” SL kupci su Mercedes-Benz Classic Centra u Fellbachu, s njegovom jedinstvenom stručnošću u svim aspektima visokokvalitetnih klasičnih automobila marke.

1963., 230 SL impresionirao je kao udoban dvosjed za putovanja s visokim performansama. Njegov dizajn nastao je pod vodstvom Friedricha Geigera. Kombinirao je čiste linije s klasičnim SL izgledom uključujući veliku središnju zvijezdu u rešetki hladnjaka. Opcijski tvrdi krov izazvao je asocijaciju: njegova prema unutra zakrivljena površina krova podsjećala je na azijske hramove. To je sportskom automobilu dalo nadimak “Pagoda”. Paul Bracq dizajnirao je coupe krov.
Razina sigurnosti modela W 113 bila je revolucionarna za sportske automobile tog vremena. Okvirni podni sustav modela 230 SL potječe iz Mercedes-Benz limuzina serije W 111. Bio je skraćen i pojačan u usporedbi s modelima s četvera vrata. Godine 1959. “Fintail” je bio prvi putnički automobil na svijetu sa sigurnosnom karoserijom, koji je razvio Mercedes-Benz pionir sigurnosti Béla Barényi. “Pagoda” je bio prvi sportski automobil koji je iskoristio načelo stabilne putničke šasije s prednjim i stražnjim zonama gužvanja. Bio je skrojen prema zahtjevima roadstera. Ovjes je bio čvrst, ali gotovo netipično udoban za sportski automobil iz ’60-ih.
Sve ostalo je povijest.
Foto: Mercedes-Benz