PRVA SNAŽNIJA IZVEDBA

Mercedes-Benz 500 GE V8, poseban model koji je preokreno G-filozofiju slavi 30 godina

Prije 30 godina, Mercedes-Benz je prvi put opremio model G s motorom u postavi od osam cilindara.

G-klasa, priča koja ima toliko toga za reći. S dobivanjem ovog motora, iznimno robusno i pouzdano terensko vozilo, koje je lansirano 1979. godine, ostvarilo je nove korake u pogledu voznih performansi, opreme i cijene. Planirana je mala serija od najviše 500 primjeraka premijernog vozila, temeljenog na seriji modela W 463 lansiranoj 1989. godine. Na kraju je proizvedeno 446 vozila.

Snažni motori danas su značajka svake G-klase. Ove su varijante etablirale G diljem svijeta kao luksuzno terensko vozilo. Rijedak 500 GE V8 bio je neka vrsta trendsetera davne 1993. godine i preteča vrhunskih terenskih vozila u luksuznoj automobilskoj klasi. Od 2023. dobro održavani 500 GE V8 mogu se klasificirati kao povijesna kulturna dobra.

Na sajmu automobila u Ženevi od 4. do 14. ožujka 1993. Mercedes-Benz je predstavio 500 GE V8 kao novi top motor za model G-klase.  Inicijativa za izradu 500 GE V8 dolazi od Mercedes-Benz jedinice za proizvodnju terenskih vozila. Prva testna vozila proizvedena su u AMG u Affalterbachu.

500 GE V8 ima provjereni osmocilindrični motor iz asortimana osobnih vozila marke. M 117 s tehnologijom dva ventila razvija 177 kW (240 KS) i 375 Nm okretnog momenta iz obujma od 4973 kubičnih centimetra. Najveća brzina bila je 180 km/h, dok je ubrzanje od 0 do 100 km/h postignuto za 11,4 sekunde. Samo povećanje performansi nije sve: vozilo je opremljeno Bridgestone gumama novih dimenzija 265/70 R 16 H na aluminijskim kotačima. Ovo su jedine terenske gume odobrene za brzine do 210 km/h. Sustav kočnica konfiguriran je za ovu razinu performansi vožnje s ABS-om i interno ventiliranim disk kočnicama sprijeda. Programeri su dizajnirali ovjes s naglaskom na udobnosti. Pogon, sa stalnim pogonom na sva četiri kotača, ostaje nepromijenjen osim blokade prednjeg diferencijala, koja ovdje nije u ponudi. Osim toga, tu je i nešto manja dubina gaženja. Ove novosti jedva da umanjuju terensku sposobnost. Poseban model dostupan je isključivo tada u duljoj, odnosnoj Station Wagon izvedbi s dugim međuosovinskim razmakom (2850 milimetara).

Mercedes-Benz 500 GE V8 (W 463). Foto: Mercedes-Benz

Standardna oprema 500 GE V8, čija je unutrašnjost redizajnirana, je opsežna. Uključena je crna kožna unutrašnjost s kontrastnim elementima: jastuci sjedala i naslona, okviri sjedala i ploče vrata obrubljeni su srednje sivom bojom. Orahov furnir koristi se za drvene obloge središnje konzole, dijelove ručice ručne kočnice, dvije poluge mjenjača i ukrasne elemente na vratima.

Foto: Mercedes-Benz

Posebna ametist plava metalik boja proteže se na branike, krila i kućišta retrovizora. Automatski mjenjač, klima uređaj, tempomat, pomični krov, kožni upravljač i grijana sjedala uvijek su tu. Ekskluzivnost i oprema kao i danas, imale su svoju cijenu. Tada je 500 GE stajao 178.250 njemačkih maraka. Dvije usporedne brojke: G 320 sa šestocilindričnim motorom košta 88.500 tadašnjih njemačkih maraka, dok je 500 SE u S-klasi serije 140, s motorom M 119, bio dostupan za 129.030 njemačkih maraka.

Foto: Mercedes-Benz

Jedan od razloga za ograničenu seriju od 446 vozila je broj dostupnih motora M-117. U drugim vozilima, pogonski sklop je već zamijenjen četveroventilskim M 119. Međutim, zbog svojih dimenzija, nije stao u motorni prostor G-klase.

500 GE V8 iz 1993. označava početak puta G-klase da postane profinjeno vozilo životnog stila. Iste godine, AMG slijedi s AMG 500 GE 6.0. Povećanje provrta i hoda M 117 rezultira obujmom od 5959 kubičnih centimetara, snaga se povećava na 220 kW (300 KS). Godine 1998. G 500 postaje dio redovne prodaje. Osim verzije s dugim međuosovinskim razmakom, u ponudi je i kratka verzija, kao Cabriolet. Motor M 113 V8 proizvodi 218 kW (296 KS), a najveća brzina je 190 km/h. Godinu dana kasnije, AMG predstavlja G 55 AMG kako bi obilježio 20. godišnjicu G-klase. Atmosferski osmocilindrični motor obujma 5,5 litara, s tri ventila i dvostrukim paljenjem ima snagu od 260 kW (354 KS), dok je najveća brzina elektronički ograničena na 210 km/h. Godine 2002. Affalterbach uspijeva ugraditi dvanaestocilindrični motor u G 63 AMG. Njegova izlazna snaga je dosegla 326 kW (444 KS). Poslije je G-klasa samo rasla, kako u snazi, tako i u popularnosti…

Foto: Mercedes-Benz

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo