UVODIO JE RED NA STAZI

Mercedes-Benz CL 55 AMG F1 Final edition (2000. – 2020.), 20 godina od pojavljivanja ‘safety car’ kralja

Ova izvedba zapravo je zamišljena kao klon ‘safety car’ modela za Formulu 1, a postao je prvi automobil na prometnicama s keramičkim kočnicama…

Tehnologija trkačkih automobila na javnim cestama, upravo se tom filozofijom vodio Mercedes-Benz kada je koncem svibnja 2000. predstavio CL 55 AMG F1 Limited Edition.

Šef na stazi, uskakao je kada je na stazi bio ‘problem’ (foto: Daimler)

Ovaj je automobil predstavljao vrhunac luksuza u jednom coupé modelu. Final edition zapravo je bio točka na i, još jedne uspješne serije C215, koja se proizvodila od 1999. do 2006. godine.

Tehničke specifikacije i dizajn usko su se temeljili na tadašnjem ‘safety car’ vozilu, kojim je upravljao Bernd Mayländer.

Kod navedenog modela štošta je bilo posebno. Počevši od cijene ovog posebnog modela koja je tada iznosila nevjerojatnih 330.000 njemačkih maraka, do toga da je riječ o ograničenom izdanju – samo 55 ovih automobila je napravljeno do 2001. godine. Tako da je od prvog dana postao automobil kolekcionarskog pedigrea.

Dojmljiv iz svakog kuta gledanja… (foto: Daimler)

Proizvodnja impresivnog coupea započela je u ljeto 2000., a isporuka su krenule na jesen. Jedan od tih izuzetno rijetkih automobila danas je član kolekcije vozila Mercedes-Benz Classic.

CL 55 AMG F1 Limited Edition bio je moćan automobil. Za impresivne brojke brinuo je 5-litreni V8 motor proizašao iz AMG radione. Taj je motor razvijao 265 kW (360 KS) pri 5.500 o/min i moment od 530 Nm pri 3.150 do 4.500 o/min.

Njegova najveća brzina bila je elektronički ograničena na 250 km/h. A ono što ga čini možda i najposebnijim u povijesnim knjigama je podatak, kako je ovo prvi cestovno-legalni primjerak s keramičkim kočnicama. Pedantni njemački inženjeri su izračunali, kako u slučaju maksimalnog kočenja prilikom vožnje pri najvećim brzinama, CL 55 AMG proizvodi snagu, potisak u kočnicama od nevjerojatnih 1.471 kW/2.000 KS.

Keramičke kočnice postale su danas simbol ultimativnosti automobila (foto: Daimler)

Ovaj izvanredni kočioni učinak rezultat je kombinacije unutarnje ventiliranih kočionih diskova izrađenih od keramike ojačane vlaknima i kočnih čeljusti koje je razvio dobavljač za Mercedes-Benz, Brembo.

Ta je tehnologija u to vrijeme bila potpuno nova za standardne serijske automobile. Njihova glavna prednost i danas je izuzetno visok toplinski otpor i smanjena težina diskova, koji su 60 posto lakši od klasičnih čeličnih diskova. Primjetno smanjenje mase omogućilo je vozaču ovog posebnog modela da iskusi i poboljšanu dinamiku vozila i veće uživanje u vožnji. Napredni diskovi proizvedeni su od strane samog Mercedes-Benza.

U priopćenju za tisak izdanom u svibnju 2000. o ovom posebnom modelu zanimljivo mišljenje je dao i Mika Häkkinen, svjetski prvak Formule 1 1998. i 1999. godine vozeći McLaren Mercedes: “Najvažniji dio sportskog automobila nisu motor, već kočnice.” Time je zapravo sve rekao, koliko je moćna ova izvedba.

Kočione diskove za ovaj coupé proizvela je tvornica Mercedes-Benz u Esslingen-Mettingenu. Njihova proizvodnja bila je visokotehnološki postupak: ugljična vlakna, ugljični prah i smola prešani su u oblik pod visokim tlakom, a zatim zagrijavani na 1.000 Celzijevih stupnjeva. Nakon hlađenja, kočioni diskovi su podvrgnuti kratkoj obradi prije obrade s tekućim silicijem. Ugljična matrica apsorbira silikon poput spužve i reagira na stvaranje keramike.

Ekskluzivna razina proizvoda CL 55 AMG F1 Limited Edition dala je vidljivi naglasak na svoj karakter vozila. Izvana je automobil imao impresivan AMG stil. Uz 19-inčne AMG naplatke od lakih legura, vozio se na gumama dimenzija – sprijeda 255/40 ZR 19 i straga 285/35 ZR 19.

Za potpunu kontrolu brinula je sportska konfiguracija ovjesa ABC (Active Body Control). Kočioni sustav protiv blokiranja, pomoć pri kočenju i elektronički program stabilnosti ESP, također su pažljivo bili prilagođeni novoj vrsti kočnica.

Ekskluzivni coupé, dostupan samo u srebrnoj metalik boji, razlikovao se od standardne serije u nekoliko detalja opreme. Upravo su oni naglasili njegovu genetsku bliskost sa `safety car’ modelom iz Formule 1, koji je tada brinuo za red na stazi.

Oznaka na blatobranu dovoljno je govorila za sebe, a krasila je svega 55 primjeraka CL 55 AMG (foto: Daimler)

Među njima su bile i oznake F1 Limited Edition na prednjim krilima, na osvijetljenim pragovima vrata i na središnjoj konzoli, gdje je također prikazano njegovo numeriranje.

Prednja sjedala s izrazito sportskim osjećajem i optimiziranom bočnom stabilnošću, crnim i srebrnim kožnim presvlakama s ugrađenim AMG oznakama, sportskim upravljačem AMG s perforiranom kožom, elementima presvlake od ugljičnih vlakana.

Svi ti detalji napravili su ovaj posebni coupe tako posebnim.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj