Mercedes-Benz E-klasa Coupe kroz sve generacije, profinjenost na kvadrat

Od 1968. luksuzni coupe iz Stuttgarta fascinira izvedbom i elegancijom, provjerili smo zašto je sportski Mercedes-Benz E-klase tako očaravajuć…

Elegantan, sportski i luksuzan. Tako u Stuttgartu od prvog dana doživljavaju ovaj coupe model. Model koji je kroz sve svoje generacije očuvao klasične vrline E-klase – izuzetnu sigurnost i udobnost – s posebnom estetskom finoćom. Sve je počelo prije više od 50 godina sa serijom W114 i W115 (od 1968. do 1976.), zatim serija W123 (1977. do 1985.) da bi se prije 30 godina ta priča nastavila s modelima iz serije W124.

Onda je stigla 1993. godina i velika promjena. Mercedes-Benz je konačno prešao na oznaku E-klase. Neočekivani odmor od tog tek usvojenog naziva dogodio se u rasponu od 1997. do 2009., kada je vladala CLK oznaka.

U nastavku pogledajte kratki pregled E-klasa u najelegantnijim izvedbama i njihov razvoj kroz generacije…

W 114 “Stroke 8”

U studenom 1968. Mercedes-Benz oduševio je svoje kupce lansiranjem elegantnog velikog modela s dvoje vrata. Coupe serije 114 modela zaokružio je gornji kraj modela 114/115, koji je nježno poznat kao model „Stroke / 8“. Ovaj model bio je dostupan samo sa šestocilindričnim motorima.

Stručnjaci su bili podjednako impresionirani sportskim dizajnom i visokokvalitetnim značajkama interijera. Primjerice finim drvenim detaljima za potpuni osjećaj vrhunca luksuza u to doba.
Mercedes-Benz proizveo je više od 67.000 Coupe modela iz serije 114 modela. Najuspješniji model, od kojeg je izgrađeno 21.787 jedinica, pokazao se – 250 CE.

C 123

Mercedes-Benz nastavio je uspjeh prve sa serijom 123. Premijera je bila u ožujku na ženevskom salonu automobila. Na tržištu se pojavio uz šestocilindrične modele 280 C i 280 CE sa 156 KS, odnosno 177 KS, a prvi put se pojavio i četverocilindrična izvedba – 230 C (109 KS). Ciljna skupina kupaca bila je kako je stajalo u brošurama, ona koja cijeni vizualnu individualnost u svom vozilu.

Mercedes-Benz (C 123) (foto: Daimler)

Proizvodnja C 123 trajala je sve do kolovoza 1985., nakon dobrih osam godina proizvodnje i ukupno 99.884 isporučenih vozila. Najrjeđa varijanta je bila 280 C, njih samo 3.704 izgrađeno je u razdoblju od tri i pol godine, dok je najuspješnija bila 280 CE (32.138 primjeraka).

Serija 124

U ožujku 1987. Mercedes-Benz je na sajmu automobila u Ženevi predstavio novi 124 coupé. Model koji je na sjajan način nastavio priču.

Asortiman modela u početku je obuhvaćao modele 230 CE (132 KS) i 300 CE (180 KS). Da bi 1989. na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu lansirana je potpuno redizajnirana paleta modela. Nova vrhunska pogonska jedinica bio je 300 CE-24 (220 KS) iz sportski nastrojenog modela 300 SL-24 (R 129).

foto: Daimler

Najveće novosti bile su kotači od lakih legura, električni prozori, kožni upravljač i ručica mjenjača, drvene obloge. Kada je u jesen 1992. predstavljena osvježena serija modela 124 s novim motorima i detaljima obrade, coupéi su postali pravi revolucionari po pitanju tehnologija. Ponuda motora sada je uključivala i izvedbu 320 CE (220 KS) s 3,2-litarskim sklopom posuđenim iz 140 serije S-klase.

Kruna ponude stigla je 1993. uz E 36 AMG izvedbu (272 KS).

Od 1987. do 1996. godine izgrađeno je ukupno 141 498 primjeraka iz serije C 124, a od 1991. do 1997. godine ukupno je proizvedeno 33 952 kabrioleta serije A 124. I danas su kao prvog dana jednako traženi, ako ne i više…

CLK

Na sajmu automobila u Ženevi 1993. godine, Mercedes-Benz je predstavio uzbudljiv koncept coupéa, koji je kasnije utjelovio atraktivniju izvedbu E-klase (W210). Međutim, oduševljena javnost i novi vlasnici morali su biti strpljivi do 1997. Tek tada je na tržište lansiran CLK Coupé (serija 208 modela), koji je imao zadivljujuću sličnost s konceptnim automobilom. Sličnost konceptualnog automobila iz 1993. godine s novim coupe modelom bila je stvar naravno za tadašnjeg šefa dizajna Mercedes-Benza, Bruna Sacca.

Mercedes-Benz CLK (foto: Daimler)

Novi CLK premijerno je prikazan na američkom međunarodnom sajmu automobila (NAIAS) u Detroitu u siječnju 1997. Tehnički, model s dva vrata zasnovan je na postojećoj C-klasi (serija 202 modela). No, kao potpuno razvijeni četverosjed kupe, nastavio je tradicionalni pristup Coupe E-klase. 1998. godine također je postala dostupna i serija 208 modela CLK Cabriolet. CLK se ponudio u nekoliko izvedbi, sve je kretalo s izvedbom u rasponu od četverocilindričnog CLK 200 (136 KS) do V8 monstruma iza oznaka CLK 430 (279 KS). No, V6 izvedba CLK 320 (218 KS) bila je najtraženija.

Kruna ponude stigla je kroz CLK 55 AMG inačicu od 347 KS.

Elegantna, ali sportska serija 208 modela pokazala se izuzetno uspješnom. Mercedes-Benz je između 1997. i 2002. isporučio 233.367 CLK Coupéa, a između 1998. i 2003. ukupno 115.161 cabrio izvedbi CLK modela.

U proljeće 2002. marka je nastavila svoju tradiciju s CLK-om serije 209. Kupe je prvi put predstavljen na sajmu automobila u Ženevi. Njegovu ulogu kao neovisne serije modela naglasio je dizajn koji je do nedavno razvijen do posljednjeg detalja: upečatljive stilske karakteristike poput neprekidne linije bez okvira, potpuno uvlačivih bočnih stakala, karakteristične marke odijeljene rešetke hladnjaka s centralno postavljenim Mercedesom zvijezda, novo protumačeni izgled dvostrukih svjetala i sjajni krov kupea pridonijeli su samopouzdanom karakteru automobila.

U proljeće 2003., stigla je i nova generacija CLK, kodne oznake 209.  Nastavio je nuditi široku paletu motora. Raspon performansi bio je od 163 KS do 367 KS. Jedan od većih noviteta bila je 270 CDI izvedba. Uz tada moderni petcilindrični dizelski motor, isporučivao je 170 KS.

CLK (C209) mogao se pohvaliti i značajnim napretkom u pogledu tehnologije karoserije. Torzijska krutost u coupe inačici poboljšana je za 40%. Dok je kod cabrio izvedbe, ona povećana za 20%.

Mercedes-AMG CLK 63 AMG Black Series, izvedba za koju se danas licitira i nude vreće novca (foto: Daimler)

U odjelu za aerodinamiku također je bilo poboljšanja: cd vrijednost coupéa iznosila je 0,28, a vrijednost kabrioleta 0,30. Uostalom, u tom području inženjeri iz Stuttgarta su uvijek bili najbolji.

E-klasa coupe (C207)
U ožujku 2009. modeli s dva vrata službeno su se vratili nazivu E-klase. Ženeva je opet bila mjesto početka velike priče. Sigurnost, dizajn, udobnost – to su bile temeljne discipline kojih se marka pridržavala u stvaranju ove generacije. Aerodinamika je postala još bolja, cd vrijednost od samo 0,24, od ove izvedbe je napravila aerodinamički najučinkovitiji automobil na svijetu.

U proljeće 2010. stigao nam je kabriolet serije iz 207. Opcijski inovativni AIRCAP sustav, koji je smanjio turbulenciju vjetra u unutrašnjosti vozila i, kao rezultat toga, buku vjetra, pružio je izvanrednu udobnost tijekom vožnje bez krova. Grijanje prostora glave AIRSCARF bilo je dostupno u opciji.

Raspon raspoloživih motora bio je opsežan. Primjerice, postojala su dva nova četverocilindrična modela, E 250 CDI BlueEFFICIENCY s dizelskim motorom i E 250 BlueEFFICIENCY s benzinskim motorom. Oba motora imala su izravno ubrizgavanje i isporučivala su 204 KS. Prethodni V6 benzinski motor zamijenjen je u E 350 BlueEFFICIENCY šestocilindričnim motorom s direktnim ubrizgavanjem benzina, za ukupnih 292 KS. Glavni model bio je E 500 s V8 motorom koji pruža 388 KS.

Početkom 2013. Mercedes-Benz je predstavio svoju osvježenu seriju modela 207.

U prosincu 2016., proizvodnja modela E-klase Coupé i Cabriolet u modelu serije 207 privedena je kraju. Od kraja 2008. do 2016. tvrtka je s trake pustila 221.556 coupéa, a od 2009. do 2016. proizvela je 140.925 kabrioleta.

E-klasa coupe (C238)
Novi kupe E-klase iz serije modela 238 proslavio je svoju svjetsku premijeru u prosincu 2016., a javnost ga je pobliže upoznala na međunarodnom sajmu u siječnju 2017. na NAIAS u Detroitu. Kabriolet je uslijedio na Sajmu automobila u Ženevi u ožujku.

Priča o sportskom duhu i eleganciji se nastavlja…


Komentari

loading...