NIZ INOVACIJA

Mercedes-Benz F 100 (1991. – 2021.), istraživački pionir koji je unaprijedio marku

Gledajući unatrag, zadivljujuće je koliki je bio utjecaj istraživačkog vozila Mercedes-Benz F 100 predstavljenog 1991.

Ovaj model donio je upravljanje telefonom s tipkama na upravljaču i elektronični sustav za nadzor tlaka u gumama, kao i mnogim atributima umreženih vozila. Ono što se prije tri desetljeća činilo utopijskim, ubrzo je postalo standardna oprema kod većine automobila. Istraživačko vozilo predstavljeno je javnosti 12. siječnja 1991. na međunarodnom autosalonu (NAIAS) u Detroitu, u SAD-u. Inženjeri i dizajneri ugradili su pionirskiju tehnologiju u F 100 i time postavili veliki broj inovacija na jedno vozilo.

Oprema budućnosti. Velik broj sustava u Mercedes-Benzu F 100 našao je put u serijskoj proizvodnji. To se odnosi na pasivnu i aktivnu sigurnost, prikladan rad i korištenje raspoloživog prostora. Primjeri pokazuju koliko su istraživači tada pažljivo pratili praktične primjene svojim inovacijama: upravljanje telefonom s gumbima na volanu – implementirano 1998. u S-klasi (W220), plinska svjetla – predstavljena 1995. kao ksenonska svjetla u E-klasi (W210), prepoznavanje glasa putem telefona – predstavljeno 1996. godine kao LINGUATRONIC u S-klasi (W140); elektronički sustav za nadzor tlaka u gumama – predstavljen 1999. u luksuznom kupeu CL (C 215); KEYLESS-GO – čip kartica umjesto ključeva automobila bila je dodatak za S-klasu (serija modela 220) 1999. godine; senzor za kišu, a standard 1996. godine u CL Coupéu (C 140).

Napredak u prijenosu snage. Pogon na prednje kotače je neobičan. Prvi je put ovaj koncept implementiran u jedno od serijskih vozila marke u A-klasi (W 168) 1997. Mnoštvo konceptnih izvedbi motora uzeto je u obzir, na osnovi pogonskog sklopa iz F 100, uključujući motor sa unutrašnjim izgaranjem pogonjen vodikom. To pokazuje da je Mercedes-Benz već prije trideset godina težio mobilnosti bez emisija.

Umreženost vozilo. Središnji zaslon iza upravljača pruža informacije grupirane prema prioritetima u vozačevom vidnom polju. Za putovanja otvorenim cestama to može biti brzina, ali mogu biti i upozorenja koja ukazuju na neposredne opasnosti. Brojne elektroničke komponente, kao što su kontrola udaljenosti (serijska oprema predstavljana u W220 modelu S-klase kao DISTRONIC, 1998.), Active Blind Spot Assist (2007) i kamera za vožnju unatrag (2005. u 221 seriji S-klase), pružaju podatke i slike za sigurno putovanje.

Istraživanje i tehnologija: Mercedes-Benz F 100 uspostavio je tradiciju niza istraživačkih vozila marke obilježene slovom “F” u njihovoj oznaci. Tu se ubrajaju F 200 Imagination (1996), F 300 Life Jet (1997), F 400 Carving (2002), F 500 Mind (2003), F 600 HYGENIUS (2005), F 700 (2007), F 800 Style (2010) ), F 125! (2011) i F 015 Luxury in Motion (2015). Danas brojni aktualni modeli čine dio istraživačke obitelji.

foto: Daimler

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo