Zbog podjele Daimlera u dvije neovisne tvrtke 1. prosinca, Daimler Truck je transportirao prvu seriju povijesnih Mercedes-Benz gospodarskih vozila i dijelova iz svoje arhive kamiona i autobusa na lokaciju u Wörthu…
Kakvo je ovo bilo vraćanje u neka prošla vremena. Konvoj teretnih vozila i povijesnih kamiona i autobusa putovao je iz područja Stuttgarta do centra (BIC) Mercedes-Benzove tvornice kamiona u Wörth am Rhein. Povijesni kamioni uključivali su Mercedes-Benz LP 333 iz 1960. (poznat kao “stonoga” zbog svoje dvije upravljive prednje osovine) i Mercedes-Benz LP 608 koji je bio prvi kamion proizveden u tvornici Wörth 1965. godine. U budućnosti, Daimler Truck će svoju zbirku povijesnih izložaka uglavnom smjestiti u blizini lokacija za kamione i autobuse. Dodatni arhivski materijal i eksponati bit će premješteni u tjednima koji tek slijede.
Zbirka Daimler Truck vozila obuhvaća oko 130 vozila, od kojih se oko 30 ranije nalazilo u Stuttgartu i okolici. Ova kolekcija također uključuje pogonske sklopove, dijelove i pribor iz 125-godišnje povijesti kamiona tvrtke. Arhiva Daimler Trucka ranije je bila raspoređena na više od 160 četvornih metara skladišnog prostora. Dokumenti su ispunili više od 2000 metara polica na nekoliko razina. Arhivska građa uključuje 2.600 rola filma i 600 magnetskih vrpci koje sadrže preko 1000 sati povijesnih pokretnih slika.
Sven Gräble, voditelj operacija Mercedes-Benz Trucks, koji je odgovoran za globalnu proizvodnu mrežu Mercedes-Benz Trucksa, pozdravio je konvoj kada je stigao na lokaciju Wörth. “Iako će Daimler Truck u budućnosti ići svojim putem, mi i kolege iz automobila i kombija nastavit ćemo dijeliti povijest punu pionirskog duha, bogatstva ideja i hrabrosti za krenuti u novim smjerovima”, rekao je. Zatim je Sven dodao: “Oduševljen sam što smo pronašli novi dom za naša povijesna gospodarska vozila u našim tvornicama kamiona i autobusa. Ovi svjedoci prošlih vremena predstavljaju 125-godišnju povijest Daimler Trucka. U budućnosti će se nalaziti tik uz proizvodne pogone za naše buduće proizvode.”
Mercedes-Benz muzej ostaje mjesto za zajedničku povijest tvrtke
Do sada su se klasičnim vozilima i arhivom Daimlera AG centralno upravljalo u Stuttgartu. Nakon korporativne podjele, analogna arhiva Grupe za sveobuhvatne teme za cijelu tvrtku prije razdvajanja ostat će u Stuttgartu zajedno s arhivom za automobile i kombije. Mercedes-Benz muzej u Stuttgart-Untertürkheimu i dalje će biti glavno javno dostupno mjesto za zajedničku povijest tvrtke, uključujući kamione i autobuse.
Do sada su izložbeni primjerci kamiona i autobusa bili smješteni na četiri glavne lokacije – Mercedes-Benz muzej u Untertürkheimu, tvornica kamiona u Wörthu i dva skladišta u blizini Wörtha i Stuttgarta. Kamioni i autobusi također se nalaze u raznim drugim objektima tvrtke i kao posuđeni izložbeni primjerci u brojnim međunarodnim muzejima.
Zbirka obuhvaća povijesne eksponate, digitalni arhiv i konceptna vozila usmjerena na budućnost
Najstariji kolekcionarski predmet iz Daimler Trucka je originalni Daimler Motor-Lastwagen iz 1898. Još jedan vrhunac je replika prvog Daimler Motor-Lastwagena iz 1896. Najbrži eksponat je Atego trkaći kamion izgrađen 2000. Ima 1500 KS, a postiže najveću brzinu od 200 kilometara na sat. Osim vozila iz ranih dana proizvodnje gospodarskih vozila, zbirka također sadrži razna konceptna vozila usmjerena na budućnost.
Digitalnom arhivom i ubuduće će se moći koristiti zaposlenici kamiona i autobusa te oni iz automobila i kombija, kao i povjesničari, predstavnici medija i drugi zainteresirani. Digitalne zbirke o povijesti Daimlera koje su sveobuhvatne prirode ili koje se ne mogu posebno pripisati jednoj ili drugoj tvrtki bit će dostupne putem obje tvrtke.
Pregled prve serije prebačenih vozila na novu lokaciju
Uz arhivske materijale, prvi val premještenih vozila uključivao je i prijevoz povijesnih gospodarskih vozila iz Stuttgarta u Wörth: panoramski autobus Mercedes-Benz O 321 H (1962.), Mercedes-Benz L 1500 s generatorom drvnog plina (1937. ), Unimog 70200 br. 2 (Gebr. Böhringer, 1946.), te Mercedes-Benz OE dizelski traktor (1926.). Ova vozila prevozila su dva Mercedes-Benz Actros i jedan Unimog U530 iz trenutnog asortimana Mercedes-Benz kamiona. Pratio ih je reli Unimog U400, koji je korišten kao servisno vozilo tijekom relija Pariz-Dakar 2006. godine. Koliko povijesti i priča iz davnine na jednom mjestu. Dojmljivo!
Tekst: Nikola Jurković
Foto: Daimler