Mercedes-Benz SLK (1996. – 2021.), mnogima neshvaćen model dogurao do statusa klasika

Kreator novi trendova s ​​preklopnim varijabilnim krovom, prije 25 godina Mercedes-Benz SLK pobudio je interes entuzijasta…

Prije dvadeset i pet godina, Mercedes-Benz nije iznenadio samo ljubitelje roadstera svojim revolucionarnim konceptom. Zahvaljujući sklopivom tvrdom krovu, novi SLK (serija modela R 170) mogao bi se iz automobila s otvorenim krovom transformirati u coupe za manje od pola minute.

SLK je osim toga donio niz inovacija u sigurnosnom aspektu. Impresivno je izveo sve relevantne testove sudara do testa prevrtanja. Koncept lagane konstrukcije najvećim djelom izgrađen od magnezija, između ostalih materijala, smanjio je težinu osnovne verzije SLK 200 na samo 1.270 kilograma.

Do 2004. godine u pogonu u Bremenu izgrađeno je najmanje 311.222 SLK serije R 170. U ukupno tri generacije koje su pokrivale seriju modela R 170, R 171 i R 172, ovaj kompaktni Mercedes-Benz roadster s otvorenim krovom isporučen je u više od 710.000 primjeraka. U međuvremenu je od 2016. godine SLK postao SLC.

“Motor Klassik” magazin u travnju 2019. komentirao je: “Prva serija modela SLK (R 170) bila je bestseler i imala je karakteristike klasika.”

Roadster je dobio ime tijekom faze dizajna, kada su ga inženjeri nazivali “SL kurz” (kompaktan, kratak) u znak počasti Mercedes-Benzu SL. Doista, serija modela R 170, s duljinom tijela od 3.995 milimetara, bila je oko 500 milimetara kraća od SL Roadstera iz tada aktualne serije modela R 129.

Proizvodna verzija SLK predstavljena je na Međunarodnom salonu automobila u Torinu 22. travnja 1996. Ovaj sportski automobil savršeno je odgovarao svom vremenu: otvoreni dvosjedi tada su proživljavali snažnu renesansu. U zapadnoj Europi godišnji broj registracija automobila u ovom tržišnom segmentu porastao je s 11.300 u 1992. na 98.500 u 1995. SLK je pridonio procvatu automobila s otvorenim krovom iz 1990-ih i 2000-ih. Mercedes-Benz je tako imao najprodavaniji automobil s metalnim preklopnim krovom u Njemačkoj. SLK je imao veliku važnost za marku, jer se svidio mlađoj grupi. Retrospektivno, Jürgen Hubbert, član tadašnjeg upravnog odbora Mercedes-Benza, rekao je: “Modeli SLK, CLK i M-klase puno su pridonijeli novom imidžu Mercedes-Benza.”

Studija koja je također predstavljena u Torinu u travnju 1994. potaknula je apetit javnosti za roadsterom. Zasnovan je na djelu dizajnera Michaela Mauera i vrlo se približio kasnijem proizvodnom modelu. Mauerov model s kratkim prevjesima sprijeda i straga u kombinaciji s razmjerno dugim međuosovinskim razmakom istaknuo je mnoge detalje dizajna, od poklopca motora s kupolama snage do upečatljivog ruba stražnjeg protoka zraka. Drugi konceptni automobil predstavljen u Parizu u jesen 1994. nije samo pokazao tvrdi krov, već i jedinstveni dizajn interijera. Od 1996. nadalje, SLK je privukao značajnu pozornost zbog iznenađujuće šarene i raznolike unutrašnjosti u kombinaciji s osvježavajućim vanjskim bojama.

Sklopivi čelični krov SLK modela kao alternativa klasičnom krovu od tkanine bio je izvanredno i jako cijenjeno tehničko postignuće roadstera. Ideja nije bila potpuno nova za automobilsku industriju, ali zbog spuštanja cijelog krova u prtljažnik to je mnogima bilo neprihvatljivo. Inženjeri Mercedes-Benza revolucionirali su taj koncept zatvaranja.

Elektrohidraulički sustav bio je zaslužan za postupak otvaranja i zatvaranja uz pomoć pet hidrauličnih cilindara. Prije početka serijske proizvodnje, 30 prototipova moralo je proći postupak otvaranja i zatvaranja po 20 000 puta. Predviđeno tijekom deset godina, to je odgovaralo otvaranju i zatvaranju krova šest puta dnevno. Rukovanje je bilo jednostavno: pritiskom prekidača na središnjoj konzoli, SLK je iz coupea postao roadster – ili obrnuto – u roku od 25 sekundi.

U početku je roadster bio ponuđen u izbedbama SLK 200 (100 kW/136 KS) i kao SLK 230 verzija s nadpunjenim motorom (142 kW/193 KS). Nakon nadogradnje 2000. godine, šesterocilindrični SLK 320 (160 kW/218 KS) i SLK 32 AMG (260 kW/354 KS) upotpunili su ponudu. Prvi SLK pokrenuo je malu, ali prestižnu liniju tradicije: u siječnju 2004. Mercedes-Benz predstavio je SLK serije modela R 171. Vrhunac tog modela bio je opcionalni AIRSCARF, točnije topli zrak između naslona sjedala i naslona za glavu na područje vrata putnika, a zajedno sa standardnim zaustavljanjem propuha omogućio je vožnju otvorenim krovom čak i pri niskim vanjskim temperaturama. Treća generacija SLK (R 172) predstavljena je 2010., a 2016. godine preimenovana je u SLC i proizvodila se do 2020.

Foto: Daimler

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin