Mercedes-Benz Vito (1996.), poznato kombi ime već je s nama 25 godina

Već je iza nas četvrt stoljeća otkako se Mercedes-Benz Vito prvi put etablirao kao prostrani i fleksibilni kombi u mnogim djelatnostima…

Kombi koji je zagospodario segmentom. Mercedes-Benz Vito slavi 25. godišnjicu lansiranja na tržište. Svestrani kombi sada serijski stiže uz Rear Cross Traffic Alert u kombinaciji s Blind Spot Assistom. U skladu s facelift izvedbom za modelsku godinu 2020, Mercedes-Benz Vans uveo je dodatne sustave sigurnosti i pomoći vozaču za Vito. Od lansiranja prve generacije na tržište 1996. godine prodano je više od 1,8 milijuna primjeraka ove izuzetno uspješne serije kombija.

Nakon novog izgleda i tehničkog ažuriranja 2020. godine, Vito je atraktivniji i zahvaljujući novim četverocilindričnim dizelskim motorima. Kombi pokreće izbor od pet učinkovitih četverocilindričnih dizelskih motora iz obitelji OM654 i OM622 snage do 174 kW (237 KS). Vito 124 CDI sa 174 kW (237 KS) i momentom od 500 Nm je rezerviran isključivo za Tourer i Mixto putničke izvedbe.

Prva generacija: s poprečno postavljenim četverocilindričnim dizelskim i benzinskim motorima

1996. Mercedes-Benz je predstavio kompaktni Vito, kombi klase od 2,6 do 2,8 tona, koji je bio potpuno novog dizajna i koji je najavio početak novog doba lakih komercijalnih vozila. Samo njegovo ime podvlači ovo novo doba: umjesto da koristi kombinaciju slova i brojeva, novi model je dobio ime Vito, po njegovom “rodnom mjestu”. Podsjetit ćemo, proizvodni pogon smješten je u glavnom gradu Baskije, Vitoriji-Gasteizu.

Predstavljen u Španjolskoj i Portugalu krajem 1995., kombinirao je atraktivan dizajn s kompaktnim dimenzijama. S visinom vozila od 1,89 metara, kombi srednje veličine stao je u svaku garažu. Međutim, teretni prostor od 3,6 m2 osigurao je nosivost od gotovo 5 m3, tako da je Vito mogao bez problema prevesti i nešto glomazniji teret.

Industrijski stručnjaci i trgovci odmah su pljeskali novom vozilu i proglasili ga “Van of the year 1996”. Zahvaljujući osvježenju koje je stiglo 1999. potražnja za Vitom i dalje je bila velika. Do 2003. Mercedes-Benz je prodao gotovo 473.000 vozila prve generacije.

Druga generacija: s pogonom na stražnje kotače, još boljom udobnošću i većom raznolikošću

Nova generacija lansirana je u srpnju 2003. Sve Vito verzije tada su se oslanjale na pogon na stražnje kotače. Nadalje, varijanta s pogonom na sve kotače dodala je raznolikost modela, otvarajući put robusnom kombiju da radi izvan utabanih cesta. Na izbor je bila i paleta snažnijih motora. Vrhunski dizelski motor imao je snagu od 224 KS pri 3800 o / min, V6 benzinski motor s najboljim performansama pružao je čak 190 kW (258 KS) pri 5900 o/min.

Ovisno o varijanti modela, duljina vozila povećana je za najviše 58 centimetara, na maksimalnih 5,24 metra, dok se međuosovinski razmak povećao za najviše 43 centimetra, na maksimalnih 3,43 metra. Po prvi puta novi Vito bio je dostupan u tri različite dužine karoserije, dvije visine krova i s pet različitih motora te je bio bolje opremljen. Taj se ogromni evolucijski ishod isplatio: 2005. godine europski je žiri izabrao Vito za “Kombi godine”.

Vito druge generacije nadmašio je svog uspješnog prethodnika i u svojoj najuspješnijoj prodajnoj godini prodan je u gotovo 80.000 primjeraka. Ukupno je Mercedes-Benz prodao gotovo 750.000 modela Vito druge generacije.

Treća generacija: još svestranija i atraktivnija

U svibnju 2014. treća generacija Vita proslavila je svoju premijeru. Zahvaljujući novom dizajnu, ovaj je dodatak produžen za do 13 centimetara duljine na maksimalnih 5,37 metara, iako je međuosovinski razmak ostao nepromijenjen, Vito je ponudio još više prostora i za teret i za putnike.

Kupci su dobili još veći izbor s obzirom na pogonski sustav. Uz pogon na stražnje kotače i pogon na sve kotače, pogon na prednje kotače ponovno je bio dostupan u kombinaciji s ulaznim dizelskim motorom u dvije izlazne faze.

Ne samo da je narasla paleta kombi vozila srednje veličine, Vito je zakoračio i u električno doba. Tako se potpuno električni eVito na tržištu našao od 2018. Od 2014. prodano je više od 600.000 primjeraka još uvijek aktualne generacije…

foto: Daimler

Komentari