SRETAN 72. ROĐENDAN

Michèle Mouton, najbrža žena ikad, pobjednica relija Pikes Peak, rođena 23. lipnja 1951.

Foto: Motorfull.com

Michèle Mouton, rođena 23. lipnja 1951. u francuskom gradu Grasse na Azurnoj obali, najuspješnija je reli-vozačica i najuspješnija žena u povijesti autosporta…

Foto: Michèle Mouton u Audi Quattro S1, 2007.

Na WRC utrkama svjetskog reli prvenstva od 1974. do 1986. u 50 je nastupa pobijedila četiri puta i devet puta bila na pobjedničkom podiju. Plasman karijere bio je 1982., kad je osvojila titulu viceprvaka, a u povijest ulazi 1984. kad postaje prva žena, pobjednica kultne brdske utrke Pikes Peak.

Velike zasluge u motosportu omogućile su joj da 2010. postane dužnosnica u krovnoj automobilskoj organizaciji FIA. Povijest utrka ne oskudijeva uspješnim natjecateljicama, nimalo se koja može mjeriti s iznimnom francuskom reli vozačicom Michèle Mouton.

Rodom iz imućne obitelji uzgajivača cvijeća za industriju parfema, u dobi od 21 godine počela je nastupati na relijima kao suvozačica prijatelju, bez nekih osobitih ambicija. Otac joj je predložio da se radije okuša sama za upravljačem i kupio joj Alpine-Renault A110.

Već je na kraju sljedeće sezone, 1974., osvojila titulu francuske prvakinje u reliju, a ženskom će konkurencijom, dakako, dominirati i narednih godina. 1975. radi izlet u Le Mans i neočekivano pobjeđuje u klasi.

Sljedećih nekoliko sezona vozi Fiat 131 Abarth, osvaja neke značajne relije, druga je u europskom prvenstvu 1977., dok nastupe na relijima svjetskog prvenstva redovno završava u bodovima. Ipak, kao prilično je iznenađenje odjeknula vijest da ju je Audi angažirao za 1981. kao dio tvorničkog tima s novim, revolucionarnim Audi Quattro.

Audi u prvoj sezoni nije bio dovoljno pouzdan za titulu, no Hannu Mikkola je donio dvije pobjede, a Mouton jednu, senzacionalnu, na Sanremu, prvu za neku vozačicu na reliju najvišeg ranga.

1982. je bila sezona za pamćenje: pobijedila je u Portugalu, na Akropolisu i u Brazilu, a tek nakon izlijetanja i odustajanja iz vodstva na predzadnjem reliju sezone morala je priznati poraz i čestitati titulu koju je osvojio Walter Röhrl.

Drugo mjesto na kraju sezone, u možda najtalentiranijoj vozačkoj postavi u povijesti relija svakako je najveći pothvat neke vozačice u povijesti. Narednih je sezona imala još završetaka na podiju, no ne i pobjeda u svjetskom prvenstvu.

Za volanom legendarnog Audi Quattro osvojila  je Pikes Peak 1985., a  vozeći Peugeot 205 T16 njemačko reli prvenstvo 1986. Kasnije je bila jedna od osnivačica danas slavne Utrke prvaka, vozila Dakar i do današnjih dana ostala intenzivno uključena u svijet relija.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo