Mille Miglia, 26. travnja 1953., Fangio i Marzotto u fantastičnoj borbi za pobjedu

Utrka Mille Miglia gotovo svake je godine nudila neku predstavu za pamćenje, no ono što se dogodilo 1953. bilo je uistinu posebno spektakularno, a akteri su bili dvojica sjajnih, ali posve različitih vozača…

Juan Manuel Fangio (1911. – 1995.) vjerojatno najveći vozač svih vremena, nastupao je  spektakularnim coupeom Alfa Romeo Disco Volante. Impozantnih 573 sportskih automobila krenula su iz Brescie prema Rimu, pa opet natrag prema Bresciji.

Na pola puta Fangio se nalazio u vodstvu, koje je do Firenze i Bologne još i povećao, a onda je najednom i bez prethodnih upozorenja nešto puklo. Ispostavilo se da je riječ o šasiji, čije je puknuće prekinulo vezu upravljača s prednjim lijevim kotačem.

Upravljajući samo jednim kotačem, kočeći isključivo mjenjačem, pomažući se po potrebi u skretanjima odbijanjem automobila od zidova i ograda, Fangio je nastavio voziti.

Nije stao ni na servisnoj stanici, plašeći se da bi mu momčad ili organizatori naredili povlačenje iz utrke. Prvo mjesto nije uspio obraniti, ali stigao je drugi, u jednom od svojih najvećih nastupa.

Pobjedu je ostvario Giannino Marzotto (1928. – 2012.), čistokrvni amater koji je u životu odvezao samo dvadesetak utrka, no čak je dvaput osvojio Mille Miglia.

Prvi puta još 1950. u bolidu Ferrari 195S, promovirajući tako obiteljski tekstilni posao što se utrkivao u elegantnom odijelu s dvostrukim kopčanjem.

Drugu pobjedu Marzotto je ostvario u otvorenom bolidu Ferrari 340MM, koji je stajao napušten u tvornici nakon što je Villoresi s njim odvezao Giro di Sicilia, iako su mu potkraj utrke otkazale kočnice.

Automobil je isporučen Marzottu samo nekoliko sati prije utrke, navodno popravljen, ali sa zapečenim poklopcem motora, kojeg se nije dalo otvoriti.

Kada je kod Siene shvatio da ima šanse za pobjedu, Marzotto je natjerao mehaničare da probuše rupu na poklopcu motora i obave zamjenu ulja, što nisu mogli prije utrke!

Ubrzo se povukao s utrka i posvetio porodičnom poslu, no legenda o fantastičnim detaljima koji su određivali sudbinu dvojice najboljih vozača na utrci Mille Miglia 1953. ostala je živa.


Komentari

loading...