Mille Miglia – prva poslijeratna slavna utrka održana 21. lipnja 1947.

Utrka Mille Miglia trebala se održati u travnju 1947., no odgođena je za dva mjeseca, kako bi Fiat stigao proizvesti dovoljnu količinu modela 1100, kojeg je vozio najveći broj sudionika…

Oporavak automobilskih utrka nakon II. svjetskog rata bio je težak i bolno spor. Velik je dio Europe bio pod ruševinama, infrastruktura je teško stradala u ratu, nije bilo nafte, hrane i mnogih drugih potrepština. Utrke nisu bile prve na listi prioriteta, ali su ipak održavane s idejom normalizacije i tog segmenta života.

Tako je obnovljena i znamenita predratna utrka Mille Miglia, koja je imala i dodatnu prednost što ju je fašistička vlast svojedobno zabranila, te se stoga činila prihvatljivijom poslijeratnom svijetu. Inicijalno je predviđeno da se utrka održi u travnju 1947., no odgođena je za dva mjeseca, ponajviše kako bi Fiat stigao proizvesti dovoljnu količinu modela 1100, kojeg je vozio najveći broj prijavljenih sudionika.

Prijavilo ih se čak 245, a organizatori su uspjeli osigurati da svaki dobije četiri nove Pirellijeve gume i pun spremnik benzina. Devedeset dovitljivih Talijana su se potom na novim gumama i s punim spremnikom lijepo odvezli doma, a ostali su odvezli utrku…

Bila je to jedna od onih klasičnih utrka koje se pamte. Fiati su činili najveći dio startera, Ferrari se pojavio prvi puta, no za pobjedu su se borili Alfa Romeo i Cisitalia. Predratni Alfa Romeo 8C 2900B s maknutim kompresorom imao je značajnu prednost u snazi, no u maloj Cisitaliji s motorom od samo 1100 ccm sjedio je Tazio Nuvolari.

Već načet bolešću i progonjen vlastitim demonima, Nuvolari je u prvom, planinskom dijelu utrke ostvario prednost od osam minuta u prekrasnom otvorenom modelu 202 SMM, koji je otada poznat kao ‘Nuvolari Spider’.

No mala Cisitalia nije imala šanse u drugom dijelu utrke, nizu dugih, brzih ravnih dionicama na kojima je Alfa Clementea Biondettija naprosto odmaglila naprijed, sve do pobjede sa šesnaest minuta prednosti.

Na cilju utrke iscrpljenog, bolesnog Nuvolarija su morali iznijeti iz automobila – samo da bi se godinu potom vratio u još sumanutijem i herojskijem pokušaju da još jednom osvoji Mille Miglia.


Komentari

loading...