NISSAN MICRA

Nissan Micra: uspješna japanska priča niže klase, od 1982.

Jeste li znali da je Nissan Micra prve generacije, koja je predstavljena u listopadu 1982 i proizvodila se do kraja 1992. u stvari trebala nasljednik Fiata 127?

Tek sad ste shvatili kako jako sliči Fiat Unu, predstavljenom 1983., koji je osvojio titulu ‘Europskog auta 1984.’? Srećom za Japance, u Fiatu su 1980. odlučili da koncept koji je napravio njihov ‘no name’ neće biti Fiat Uno, uzeli su koncept koji je napravio Giugiaro.
Prvi su, u bescjenje ustupili Nissanu, koji je tada bio strateški partner Alfa Romea.

Pripremao se ‘deal’, križanac Alfa Romeo Arna, s karoserijom Nissan Cherryja i mehanikom Alfasuda (njegova je karoserija hrđala ‘već u prospektu’. Tako je stvoren solidan automobil niže klase, koji je s 1235 ccm i 60 KS vukao bolje nego većina modela niža klase, a dobru koncepciju potvrđuje činjenica da je na tržištu izdržao punih deset godina.

Iskorak je uslijedio 1992., kad je stigao slavni, jajoliki model druge generacije, prvi u klasi 1.0 s dva bregasta vratila i 16 ventila i prvi s Multipoint ubrizgavanjem. Mali odlikaš oduševio je europski novinarski žiri i postaje prvi japanski i prvi izvaneuropski auto koji je osvojio titulu ‘Europskog auta godine’ (za 1993.), usto i japansku titulu najinovativnijeg auta ma svijetu.

Model treće generacije, predstavljen 2002., neobičnim je dizajnom postao ženski auto, zanimljiv i uvođenjem Renaultovog dizelaša 1.5 dCi, koji je najavio alijansu Renault Nissan te dobio zanimljivu verziju C+C. Premda, zbog paprene cijene nije postigao zapažen uspjeh, pamti se kao ‘gay friendly’ model.

Potom je stigao model četvrte generacije, za kojeg malo tko među onima koji su ga upoznali nije rekao riječ hvale. Potvrdio se uvjerljivim performansama, povoljnom potrošnjom i visokom pouzdanošću, ali, barem u Europi, uspjeh mu je ograničio ‘niti smrdi – niti miriše’ dizajn. A model pete generacije

Ali prije nego krenemo o novoj izvedbi Micre, treba se vratiti na razvoj gabarita. Prva je bila duga tada pristojnih 378 cm, po mjerilima kompaktne klase (Golf I je startao sa 370,5), i široka 156 cm. Druga je skraćena na 369,5 cm, ali proširena na 158,5 cm. Treća je dužinu povećala na 372, a širinu na čak 168 cm.

Da u Nissanu vole ‘šarati’ pokazala je četvrta Micra, produžena na 378 cm, na mjeru prvog, ali proširena na 166,5 cm. Zanimljivo je i pratiti visine. Micra je 1982. startala sa 139,5 cm, pa je rasla na 143 i 154, da bi se donedavno aktualna smanjila na 151 cm. I sada je stigla peta generacija Micre, koja traži sljedeći zaključak:

‘Zaboravite sve do sada, ovo je sada nešto posebno’. Zbilja, teško je u istu rečenicu ugurati novi i prethodni model, ‘ružno pače’ se pretvorilo u labuda. Nova je Micra povećana ‘za pola broja’, rastegnuta ie na 3999 mm (+174), proširena na 1743 mm (+78) i snižena na 1455 mm (-55). Komfor naglašava međuosni razmak povećan na lijepih 1525 mm (+75), a sve zaokružuje ‘gepek’ napuhan s 265 na 300 litara.

Da je Micra zbilja vrhunski automobil niže klase, potvrđuje koeficijent otpora zraka od 0,29, što je izvrsno za B-segment, a kruna svega je ocjena sigurnosti: nova Micra nije osvojila samo pet EuroNCAP zvjezdica, nego i dosad najbolji rezultat u klasi.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo