1999. premijerno nastupila

Škoda Fabia slavi 25 godina, veliki uspjeh kroz četiri generacije

Foto: Škoda

Nova era za mali gradski model krenula je u Frankfurtu 14. rujna 1999., Škoda je time dobila još jedna jak adut…

Posljednjih 25 godina Škoda Fabia odigrala je nezamjenjivu ulogu u povijesti marke Škoda i segmentu malih automobila. Prva generacija debitirala je 14. rujna 1999. na sajmu automobila u Frankfurtu, brzo osvojivši kupce svojom naprednom tehnologijom. Sljedeće tri generacije izgrađene su na tim temeljima, s gotovo pet milijuna prodanih jedinica do danas. Fabia je također ostavila trajan trag u motosportu, stupivši na scenu 2003. s izvedbom Fabia WRC, naslijeđem koje sadašnja Fabia RS Rally2 nastavlja sa značajnim uspjehom.

Kada je potpuno nova Škoda Fabia zauzela središnje mjesto na sajmu automobila u Frankfurtu u utorak, 14. rujna 1999., to je označilo početak izuzetne priče o uspjehu za proizvođača automobila sa sjedištem u Mladá Boleslavu u segmentu malih automobila. Čak i nakon četvrt stoljeća, ovo nasljeđe živi u četvrtoj generaciji Fabije, koja i dalje uživa veliku potražnju na međunarodnoj razini zahvaljujući svojim dokazanim prednostima, kao što su prostranost, agilnost i izvrsna vrijednost za novac.

Škoda Fabia 1. generacije (1999. – 2008.)
Škoda Fabia bila je među glavnim premijerama 58. Frankfurtskog sajma automobila. Debitirao je kao hatchback s pet vrata, duljine 3.960 mm i pozicioniran je kao nasljednik modela Škoda Felicia. Manje od godinu dana nakon lansiranja, uslijedila je karavanska Combi verzija, a 2001. u proizvodnju je krenula limuzina. Dizajn prve generacije Fabije kreirao je tim od dvadesetak dizajnera, predvođen tadašnjim šefom dizajna Škode, Dirkom van Braeckelom. Prva generacija Fabie izgrađena je na naprednoj platformi za male automobile PQ24, a nudila je širok izbor pogonskih sklopova. U ožujku 2003., sportska RS varijanta je imala svoj debi – sa snažnim 1.9 TDI turbo dizel motorom koji proizvodi 96 kW (130 KS), kombinirajući dinamičke performanse i učinkovitost goriva.

Škoda Fabia 2. generacije (2007. – 2014.)
U ožujku 2007. Škoda Fabia druge generacije premijerno je predstavljena na Ženevskom sajmu automobila. Temeljen na istoj platformi kao i prva generacija, novi je model bio nešto duži (+22 mm) i viši (+47 mm). U rujnu 2007. godine predstavljena je praktična karavanska verzija.

Foto: Škoda

U 2009. Scout inačica i RS verzija s 1.4 TSI benzinskim turbo motorom (132 kW) pridružile su se ponudi. Ova generacija se prvi put predstavila u popularnoj verziji – Monte Carlo.

Škoda Fabia 3. generacije (2014. – 2022.)
Treća generacija predstavljena je na Pariškom salonu automobila u listopadu 2014. Tehnološki je koristila modernu platformu PQ26, dok je dizajn poprimio oštrije i dinamičnije linije, potpomognute promjenom proporcija; automobil je bio 90 mm širi i 30 mm niži od svog prethodnika. Značajna poboljšanja su napravljena i na značajkama sigurnosti i udobnosti.

Foto: Autoportal.hr

Po prvi put Škoda Fabia je opremljena Front Assistom, adaptivnim tempomatom i sustavom nadzora umora vozača. Facelift 2018. dodatno je proširio značajke modela, uvođenjem potpuno LED prednjih svjetala i nadzora mrtvog kuta.

Škoda Fabia 4. generacije (2021. – danas)
Najnovija generacija, a time i aktualna Škoda Fabia predstavljena je u proljeće 2021. kao hatchback s pet vrata, izgrađena na platformi MQB A0. Njegov dizajn djelo je tima predvođenog voditeljem dizajna marke, Oliverom Stefanijem.

Foto: Škoda

Četvrta generacija premašuje 4,1 metar dužine, a prtljažnik mu je povećan na 380 litara, 50 litara više nego kod prethodne generacije. Vozilo je opremljeno najsuvremenijim značajkama kao što su Travel Assist 2.0, Automatic Parking, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist za promjenu trake i Front Assist s prediktivnom zaštitom pješaka i biciklista.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj