Oldsmobile, kultna američka tvornica, izgorjela 9. ožujka 1901.

Nakon požara u staroj tvornici, Oldsmobile, kako je glasilo novo ime tvornice automobila Ransoma Elija Oldsa od 1900., otvorio je pogon u Lansingu, Michigan…

… gdje će se proizvoditi modeli tvrtke sve do gašenja početkom 21. stoljeća. Upravo ondje Olds revolucionira način proizvodnje: dijelove rade vanjski dobavljači, a od njih se na preteči tekuće vrpce u tvornici sastavlja gotov proizvod.

Na ovaj su način omogućene velike serije – samo 1904. proizvedeno je preko 4000 primjeraka modela Curved Dash, što ga je činilo daleko najmasovnijim automobilom na svijetu u tim pionirskim danima automobilizma, do pojave Ford Model T.

Kao i mnoge druge inovacije tako je i proizvodnja automobila na tekućoj vrpci zapravo nastala iz nužde. Olds je pripremao nekoliko modela automobila, smatra se da ih je bilo čak jedanaest, posve različitih veličina i koncepcija, a jedan od njih bio je početkom 1901. predstavljen model R, koji će zbog specifično zaobljenog prednjeg kraja dobiti pitoreskni nadimak Curved Dash.

I u novoj tvornici je izbio požar i uništio prototipove svih preostalih modela, a jedan je požrtvovni zaposlenik iz vatrom zahvaćene zgrade izgurao jedini primjerak modela R. Oldsmobile je, dotad neodlučan po pitanju odabira modela za serijsku proizvodnju između svih tih prototipova, ostao na samo jednom automobilu pripravnom za sezonu 1902.

Tvornica je bila u opasnosti, pa je domišljati Olds smislio revolucionarni način sklapanja modela, što je upeterostručilo broj proizvedenih primjeraka.

Komentari