Opel 21. siječnja 1899. kupio prava na proizvodnju automobila Lutzmann

Uspješan proizvođač šivaćih strojeva i bicikala, kojeg je 1863. osnovao Adam Opel, odlučio je proizvodnju proširiti i na područje motornih vozila…

No automobili Friedricha Lutzmanna nisu se pokazali osobito uspješnima, pa je nakon samo dvije godine umjesto njih preuzeta licenca francuskog Darracqa, a s njom je počela i priča o uspjehu Opela. U trenutku smrti osnivača tvrtka Adam Opel AG bila je vodeći njemački proizvođač šivaćih strojeva, ali i bicikala.

Do ove je neobične kombinacije došlo velikim dijelom zahvaljujući utjecaju petorice Adamovih sinova, koji su svi do jednog bili uspješni biciklisti, koji su pobjeđivali na onodobnim utrkama. To je bila dobra promocija za tvrtku, koja je na biciklima ostvarivala veći profit nego na svom prvom proizvodu.

Opel je danas iza Mercedes-Benza najstariji preživjeli njemački proizvođač automobila, iako već neko vrijeme kruže glasine o mogućem gašenju ove popularne marke. Pravi je uspjeh došao preuzimanjem licence francuskog Darracqa, danas zaboravljene marke, čijom licencnom proizvodnjom počinje još jedna velika priča, ona o marki Alfa Romeo.

Uspjeh kultnih modela kao što su Doktorwagen ili Puppchen već do izbijanja prvog svjetskog rata doveo Opel na položaj najvećeg njemačkog proizvođača automobila. Dvadesete su godine obilježene uspjehom modela Laubfrosch, neautorizirane kopije Citroëna 5CV, ali i približavanjem američkoj tvrtki General Motors, koji će 1929. postati većinski, a dvije godine kasnije i stopostotni vlasnik Opela, otada samo imenom vezanog za porodicu koja ga je osnovala.

Zanimljivo je spomenuti kako je i povijest automobilizma kod nas jako vezana uz ovu marku, prvi automobil kojeg je Ferdinand Budicki dovezao u Zagreb bio je Opel, a i na prvoj utrci Zagreb-Varaždin-Zagreb Opel je bila najzastupljenija marka.

A Opel je cestovna vozila, bicikle, počeo proizvoditi 1886. Pogledajte zanimljiv video:


Komentari

loading...