Opel Astra F (1991. – 1997.), poslala Kadett u mirovinu, a danas ova rekordna generacija slavi 30. rođendan

Opel je kroz svoju povijest iznimnih modela. Astra F možda nije donijela revoluciju u autoindustriju, ali je po broju prodanih primjeraka važan kotačić u mehanizmu autoindustrije, posebno njemačke. Model koji je debitirao prije 30 godina, kroz svoju eru ostvario je 4.13 milijuna proizvedenih primjeraka F serije… 

Svi koji su bili na salonu automobila IAA Frankfurt, svi su gledali samo prema jednom paviljonu. Onom gdje se nalazi Opel.

Kada je Opel Astra F doživjela svjetsku premijeru 1991. godine, bilo je to vrijeme velikih promjena. “Željezna zavjesa” koja je dijelila Europu nedavno se podigla i “hladni rat” je završio. Zahvaljujući incidentima poput izlijevanja nafte Exxon Valdez, ljudi su postajali svjesniji utjecaja čovječanstva na okoliš. Proizvođači automobila morali su uravnotežiti potrebu za nižim emisijama i još manjom potrošnjom goriva…

Ovako je to izgledalo 1991. u Frankfurtu… (foto: Opel)

Sedma generacija Opelovog kompaktnog modela potpuno je utjelovila taj duh promjene. Kadett je otišao u mirovinu, a pojavilo se – Astra. U usporedbi sa svojom prethodnicom, Astra F ponudila je znatno više unutarnjeg prostora na vanjskoj površini slične veličine. Također je veliki naglasak stavljen na ekološku orijentiranost, jer je visoka razina recikliranja učinila značajan korak prema zatvaranju petlje u sirovinama, posebno sintetičkim. Kupci automobila bili su silno impresionirani tim svojstvima. S obzirom da je Opel proizveo oko 4,13 milijuna primjeraka između 1991. i 1997., Astra F i danas nosi titulu najprodavanijeg modela marke.

Paleta modela Astre F udovoljila je svakom ukusu. Kupci su mogli birati između pet benzinskih motora i jednog dizela, a svi četverocilindrični pogonski sklopovi mogli su se pohvaliti dodatnom obradom ispušnih plinova. Tako su 1,4, 1,6, 1,8 i 2,0-litreni benzinski motori bili opremljeni trosmjernim katalitičkim pretvaračem, 1,7-litreni dizel imao je novo razvijeni katalizator oksidacije.

Prve inačice isporučene zastupnicima u listopadu 1991. godine bili su hatchback s pet vrata, karavan s pet vrata i sportska Astra GSi. Zanimljivo, od ove godine te izvedbe se mogu registrirati kao povijesna vozila.

Opel Astra F GSi (1992.)

Sportski orijentiran GSi predstavljao je vrhunac ponude, uz 2,0-litreni motor snage 85 kW (115 KS) ili 110 kW (150 KS), potonji sa 16 ventila i dvostrukim bregastim osovinama. Sedan verzija s četvero vrata stigla je u proljeće 1992. godine, a godinu dana kasnije kabriolet Astra, izrađen od talijanskog dizajnera – Bertone.

Opel Astra F u limuzinskoj izvedbi bila je daleko od atraktivnog modela, ali po broju prodanih primjeraka, očito je da to kupcima nije smetalo…

Visoki standard sigurnosnog paketa Astre F označio je velik korak naprijed u klasi kompaktnih vozila. Opelov sigurnosni sustav sastojao se, između ostalog, od dvostrukih čeličnih šipki na vratima za zaštitu od bočnog udara, potpornih rampi na sjedalima i zatezača prednjih sigurnosnih pojaseva koji su smanjili pomicanje tijela putnika naprijed u slučaju da teški frontalni sudar. Pasivna sigurnost još se više povećala 1994. godine, kada su kao standardni dio opreme postali zračni jastuci za vozača i suvozača.

“Puna veličina” također se odnosila na putnički prostor novog modela. U usporedbi s Kadettom E, Opelovi inženjeri obdarili su Astru F mnogo većim unutarnjim prostorom, na primjer, postavljanjem vjetrobranskog stakla za 74 milimetra prema naprijed i povećanjem prostora za glavu i koljena do 50 mm. Unatoč novootkrivenoj prostranosti, Astra F zadržala je visoku aerodinamičnu učinkovitost tipičnu za svaki Opel, s koeficijentom otpora od samo 0,30 cD.

Opel Astra Impuls III

Astra F također je poslužila kao inovacijska platforma za alternativne pogonske sustave. Potpuno električna “Astra Impuls III” pokazala je svoju učinkovitost tijekom opsežnih ispitivanja na baltičkom otoku Rügen. Deset prototipova prešlo je ukupno 350.000 kilometara između 1993. i 1997. Pet je napajalo baterija kapaciteta 45kW izgrađena od nikl-kadmija, a ostala vozila od natrij-nikl-klorid i kapaciteta 42 kW. Astra Impuls III imala je najveću brzinu od 120 km/h i najveći domet od 160 km. Opel je svoje istraživanje alternativnih goriva proširio 1996. ograničenom proizvodnjom posjeda Astra Caravan koji rade na komprimirani prirodni plin prilagođen klimi (CNG). Odabrana komunalna poduzeća, lokalne vlasti i operateri voznog parka testirali su 500 automobila na CNG u svakodnevnim uvjetima.

Astra F je najprodavaniji Opel do sada. Novi su sigurnosni sustavi, prostranost u unutrašnjosti i ekološka kompatibilnost bila tri njegova najvažnija aduta. Sedma generacija Opelovog kompaktnog automobila (i prva koja je nosila natpisnu pločicu “Astra”) bila je automobil uistinu u skladu s vremenom.

Foto: Opel

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin